۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
مواد غذایی> هزینه‌های خرید مواد غذایی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سبد هزینه‌ای خانوارهاست که اگر به درستی کنترل نشود، علاوه بر لطمه زدن به سلامتی، جیب شما را هم خالی خواهد کرد.

هزینه مواد غذایی، یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سبد خانوارها محسوب می‌شود که اگر به درستی کنترل نشود، علاوه بر اینکه جیب شما را خالی می‌کند، مشکلاتی چون اضافه‌وزن و سایر بیماری‌ها را به‌همراه خواهد داشت.
طبق اعلام مرکز کنترل و مقابله با بیماری‌ها (CDA) بیش از یک‌سوم افراد بالغ در آمریکا دچار چاقی مفرط هستند ضمن اینکه میزان چاقی مفرط در بین محصلان نیز همچنان بالاست. این مساله نه‌تنها بازگو کننده شیوه زندگی ناسالم است، بلکه می‌تواند آفتی برای حساب بانکی خانواده‌ها باشد. در این گزارش به پنج عادت صحیح برای حفظ رژیم غذایی سالم در کنار صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره می‌کنیم.

پیوستن به فعالیت‌های حمایت از کشاورزی

 در برخی کشورها، فعالیتی تحت عنوان کشاورزی مورد حمایت جامعه انجام می‌شود که افراد با عضویت در این برنامه، تا پیش از فرارسیدن فصل برداشت محصولات، پولی را به کشاورزان می‌پردازند که پس از شروع فصل برداشت، به‌صورت هفتگی سهم فصلی خود از میوه‌ها و سبزیجات را مستقیما و با هزینه‌ای بسیار کمتر از مغازه‌ها، از کشاورزان محلی دریافت می‌کنند. قطعا شما هم با استفاده از این محصولات، از تازگی طعم و کیفیت آن شگفت‌زده خواهید شد.

استفاده از آرام‌پز

استفاده از آرام‌پز نه‌تنها بسیار ساده است، بلکه سالانه صدها هزار تومان در هزینه خانوارها صرفه‌جویی می‌کند. شما به‌راحتی می‌توانید هر روز صبح و پیش از رفتن سر کار، مواد لازم برای طبخ غذا را داخل آرام‌پز قرار دهید و تا شب که به خانه می‌رسید، غذای شما آماده خواهد بود. با دستگاه آرام‌پز می‌توانید به‌راحتی با مواد اولیه بسیار ارزان قیمت نظیر بلغور جوی دوسر و سایر سبزیجات، و حتی باقیمانده سایر غذاها، یک سوپ خوشمزه با هزینه‌ای کمتر از 7 هزار تومان برای هر نفر تهیه کنید.

استفاده دوباره از گوشت‌های باقی‌مانده
یکی دیگر از شیوه‌های صرفه‌جویی در هزینه خوراک خانوار، استفاده مجدد از غذاهای باقی‌مانده و یافتن راهی برای درست کردن غذا از آنهاست. مثلا به‌جای دور ریختن اضافه‌های مرغ یا گوشت، از آنها برای طبخ انواع کوکو یا غذاهای دیگر استفاده کنید.

برنامه‌ریزی قبلی برای خرید و آشپزی

شاید طبخ وعده شام از صبح اضافه‌کاری به‌نظر برسد اما این کار باعث می‌شود تا احتمال خرید‌های دقیقه نودی که بخش بیشتر آنها روانه فریزر می‌شود، به حداقل برسد. همچنین، می‌توانید فهرستی از مواد غذایی مورد نیاز خود برای هفته آینده تهیه کنید و بدین‌ ترتیب، احتمال اینکه پول و موادغذایی را دور بریزید، کاهش می‌یابد.

خرید نکردن به وقت گرسنگی

این یکی از نصیحت‌های قدیمی اما همچنان کارآمد است. وقتی گرسنه هستید، ناخواسته، بیش از نیاز واقعی خود خرید می‌کنید. این قانون درباره خریدهای متداول روزانه نیز صدق می‌کند.

منبع:اقتصاد نیوز
کد خبر 2432f081cb934cc9ad239a4350006c1c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =