۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴

فود پرس – استاد شهاب واعظ زاده که بیش از 60 سال از عمرش را در صنعت غذا سپری کرده است روز هفتم تیرماه  سن 86 سالگی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگارما، استاد شهاب واعظ زاده متولد هفتم مرداد ماه سال 1306 است و کودکی و نوجوانی را تا کلاس دهم دبیرستان، در آذریابجان گذراند و سپس همراه خانواده عازم تهران و بعد از دوران دبیرستان وارد ارتش شد. وی همراه با کار، به ادامه تحصیل دردانشکده دامپزشکی پرداخت و تا اخذ مدرک دکترا با درجه ممتاز ادامه داد.

دکتر واعظ زاده در رشته شیمی هم تحصیل کرد و در میانسالی موفق به دریافت مدرک دکترا در این رشته شد.

جالب آنکه وی در رشته های کنسرو عملی، مدیریت صنعتی و بازرسی مواد نیز تحصیل کرده است.

فعالین صنعت غذا وی را از اساتید مسلم این صنعت می دانند و به پاس زحمات چشمگیرش به او لقب «لاووازیه» صنعت غذا داده اند.

گفتنی است «جشنواره شهاب» نیز به منظور انتخاب برترین (R&D) های صنعت غذا همزمان با زاد روز ایشان برگزار می شود.

 

کد خبر 24487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی بهزاد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    11 0
    چرا لاوازیه ایران درود. با سپاس از شما عزیزان همکار ارجمندم در این سایت خبری ارزشمند و تخصصی برای انتشار این خبر شادی بخش، اجازه می خواهد نکته ای را به عنوان تکمیل خبر یادآور شود: صنعت غذای ایران به دوچهره شاخص و فاخر همواره تکیه داشته است: پروفسور دکتر حبیب الله هدایت که بنیانگذار انستیتو تغذیه است و دیگری استاد شهاب الدین واعظ زاده که به «پدر صنعت غدا» شهرت دارد و تعدادی از واحد های تولیدی فعال و خوشنام این صنعت با طراحی و تفکر علمی ایشان راه اندازی شده اند. این دو بزرگوار بنا بر شرایط کاری در بیش از پنج دهه پیش سر راه هم قرار گرفتند و همراه ارتباط کاری، یک دوستی بسیارگرانبار را آغاز کردند. دکتر واعظ زاده که شخصیتی دوست داشتنی، نکته سنج و همیشه شادابی دارد، علاوه بر دانش فنی در صنعت غدا و تحصیل در رشته های دامپزشکی و شیمی، هنرمندی چیره دست در خوشنویسی، محسمه سازی و موسیقی است. پروفسور هدایت در این مسیر با شناخت شخصیت علمی، فرهنگی، اجتماعی جناب دکتر واعظ زاده به وی لقب «لاوازیه ایران» را داد. با احترام – علی بهزاد