علی شریعتی – دبیر انجمن تولیدکنندگان چیپس و غلات حجیم شده ایران

از همان روزی که رئیس محترم دولت دهم در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد که تولید سیب زمینی به دلیل مصرف زیاد آب جهت تولید هر کیلو محصول با شرایط اقلیمی کشور ما مساعد نیست باید تصور این روزها را می کردیم . هر چند داستان تکراری سیب زمینی و پیاز معطوف به دولت گذشته نمی باشد و همواره مصرف کنندگان نهایی از بی برنامگی کلان تولید این دو کالا زیاد دیده اند –اما دیگر سیب زمینی گوی رقابت را حتی در بین کالاهای اساسی در لیست بانک مرکزی نیز ربود  و با 197 درصد تورم اعلامی بانک مرکزی عنوان  صدرنشین تورم  را از آن خود کرد.
رئیس محترم سازمان حمایت ضمن رد سایر دلایل عمده علت عدم کاهش قیمت این محصول را دلال بازی و صادرات اعلام کرد.
حال قصد تفهیم اتهام به دولتی که فقط خاطره اش باقی است نیست نکته  اصلی پیدا کردن ریشه این مسأله و خشکاندن آن است. هر چند مافیای این کار افرادی هستند که در ردای حمایت از کشاورز و تولیدکننده قصد رانت خواری دارند  ولی به همان دلیلی که دولت یازدهم دولت اعتدال و امید است ما هم به امید حل این مساله برای دوستان دولت یازدهم می نویسم . سروران گرانقدر دولت یازدهم بدانید و آگاه باشید دستهایی در کار است تا جلوی ابلاغ تعرفه 70 درصد صادرات سیب زمینی که بعد از ساعتها کارکارشناسی و ده ها نامه نگاری تصویب شد را گرفته اند.
 سازمان توسعه و تجارت باید پاسخگو این مساله باشند در حال حاضر قیمت سیب زمینی در کشورهای همجوار ما بین 65تا 75 سنت در نوسان است پس همواره صادرات آن توجیه دارد.
 آیا بازار داخل فروکش کرده است که این ابلاغیه را انجام نمی دهید؟! چه افردای از چه کانالی فشار می آورند؟ در روزهای آخر بجای مرتب کردن کارتابل، برگ زرینی در دفتر خدمتتان خلق کنید و این مصوبه را که باید 100 درصد شود ابلاغ فرمائید. وقتی رئیس اتحادیه بار فروشان به زبان می آید و می گوید بازار میوه و تره بار دست 40 دلال مستاجر در بازار است مطمئن باشیم دست این دلالها با افرادی که سود آنها در ایجاد غبار در بازار است در دست هم است.
امید است با صداقت و همدلی مسئولان یازدهم با بخش خصوصی و با پایان دادن به 8 سال آمار واهی، غیر شفاف از این ستون به ستون دیگر رفتن موجبات رشد و شکوفایی وضعیت اقتصادی مردم را فراهم آوریم .بخش خصوصی که در این 8 سال مصداق شعر زیر بود.

نه در مسجد دهندم ره که رندی

                                        نه در میخانه این خمارخام است

میان و مسجد و میخانه راهی است ؟

                                      غریبم عاشقم این ره کدام است  ؟

 

کد خبر 24557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =