دبیر انجمن برنج با هشدار نسبت به اینکه برنج‌های بی‌کیفیت و خارجی در کیسه‌های برنج مرغوب ایرانی فروخته می‌شوند، گفت: بالا بودن قیمت برنج ایرانی و عرضه برنج ارزان خارجی و پرمحصول باعث داغ شدن بازار تقلب در فروش برنج شده که به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود از فروشندگان معتمد برنج بخرند.

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فاصله قیمت برنج ایرانی با برنج‌های ارزان موجود در بازار باعث شد تا مراکز فروش برنج به راحتی دست به این تقلب بزنند و حتی در برخی موارد برنج خارجی را در کیسه‌های برنج درجه یک هاشمی بسته‌بندی کرده و به عنوان برنج ایرانی بفروشند.

وی افزود: گرچه چندین مورد از سوی بازرسان سازمان بازرسی شناسایی و با متخلفان برخورد شده است اما دولت آینده باید با این متخلفان برخورد جدی کند تا دیگر کسی به خود جرأت انجام چنین تقلبی را ندهد.

دبیر انجمن برنج ادامه داد: تلاش‌هایی که در سال‌های دور برای کاهش قیمت تمام شده برنج انجام شد و در هشت سال گذشته کاملا مورد بی‌مهری قرار گرفت باید دوباره از سر گرفته شود تا قدرت رقابت پذیری محصولات مختلف افزایش پیدا کند و انگیزه تقلب کاهش یابد.

علیزاده شایق تاکید کرد:‌ مصرف‌کنندگان در این شرایط تنها می‌توانند از فروشندگان معتمد برنج بخرند و در صورت مخلوط شدن برنج خارجی با برنج درجه یک ایرانی می‌توانند تفاوت آن را تشخیص دهند چرا که در این صورت برنج خارجی معمولا به صورت نیم پخت بوده و شیشه‌ای مانند است که با برنج درجه یک ایرانی که رنگی سفید دارد، متفاوت است.

کد خبر 24634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =