مريم شعبان‌زاد: مدت 100 سال است كه تقريبا همه مردم دنيا با برند بين‌المللي «چيكيتا» كه اسم كامل آن «چيكيتا برندز ال‌ال‌سي» (Chiquita Brands L.L.C) است، آشنايي دارند و بيشتر مردم محصولات آن را مصرف كرده‌اند.
در ايران هم اين برند كمابيش شناخته شده است. هرچند كه محصولات اين شركت به صورت پراكنده در ايران به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسيده است، اما اين شركت كه يكي از كمپاني‌هاي معتبر مواد غذايي است، پس از كسب موفقيت‌هاي فراواني كه در توسعه بازارهاي خود در عرصه بين‌الملل به‌دست آورده است، به ثبت نام تجاري «چيكيتا» (Chiquita) در ايران اقدام كرد.
اين كمپاني در سال 1871 ميلادي توسط «كاپيتان لورنزو دو بيكر» (Captain Lorenzo Dow Bajer) در بوستون (Boston) ايالت متحده آمريكا راه‌اندازي شد.
«چيكيتا» با توجه به كيفيت بسيار بالاي محصولات و استفاده از ميوه‌هاي تازه، توانست به‌سرعت به شهرت جهاني برسد، تا جايي كه مقر دوم خود را در اروپا نيز تاسيس كرد و محصولاتش را به كشورهايي از جمله بلژيك، سوئيس و... صادر كرد و با استقبال بي‌نظيري كه از سوي مصرف‌كنندگان صورت گرفت، به يك نام تجاري در سطح بين‌المللي تبديل شد.
محصولات اين برند در زمينه انواع آبميوه، شربت‌، نوشابه، ماءالشعير، آب معدني گازدار و آبميوه‌ به بازار ارائه مي‌شوند و علاقه‌مندان بسياري هم در دنيا دارند.
«چيكيتا» با استفاده از محبوبيت ميوه موز، به ابداع يك نوع نوشيدني خلاقانه از اين ميوه دست زد كه با طعم خامه بي‌نظيري كه دارد، سرشار از انرژي است كه مورد استقبال فراواني قرار گرفته است.
از ابتكارات جالب اين كمپاني، عرضه يك نرم‌افزار سرگرمي با نام «مزرعه موز چيكيتا» (Chiquita Banana Farm) است كه با خريد و پرورش موز در مزرعه شخصي، كاربران اين بازي را به شكل جالبي سرگرم مي‌كند.

 

کد خبر 24849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =