۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹

فود پرس - مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي بوشهر گفت: اعتبار مصوب پيش بيني شده توسعه خوشه خرماي استان به طور كامل جذب شد.

مهندس مهدي صفوي افزود: اين اعتبار كه از محل منابع ملي و به ميزان 770 ميليون ريال پيشبيني شده بود تا پايان سال مالي گذشته به طور كامل جذب شد.

وي كه در دومين جلسه شوراي راهبري خوشه هاي كسب و كار سخن مي گفت خبر از اتمام برنامه هاي سند برنامه عمل سال اول پروژه توسعه خوشه خرماي استان داد.

اين مقام مسئول خاطرنشان ساخت: پروژه توسعه خوشه خرماي استان، سه ماهه پاياني سال 91 آغاز و پس از مطالعه شناختي و تصويب سند برنامه عمل سال اول هم اكنون در مرحله پياده سازي قرار دارد.

صفوي تصريح كرد: به خاطر نگرش سنتي به صنايع كوچك و حمايت مستقيم از آنها بدون اتكا به تجميع و تشويقشان به هم‌افزايي، مشکل عقب ماندگی و نابودي اين بنگاه هاي توليدي حل نشده و این در حالی است که با سازماندهي درست صنايع كوچك و متوسط مي‌توان به سطح بالایی از هم‌افزايي دست يافت و موجبات توسعه پایدار آنها را فراهم آورد.

ايشان توليد و پخش مستند خوشه خرما،راه اندازي وبسايت خوشه،برگزاري نمايشگاه نوروزي خرما، شركت در نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي ايران،برگزاري دوره آموزشي مديريت جامع توليد و برداشت خرما و مطالعه امكانسنجي توليد فيلم خوراكي جهت جلوگيري از افت رطوبتي خرما و افزايش ماندگاري را از جمله موارد تصويبي در سند برنامه عمل سال اول توسعه خوشه خواند.

خوشه هاي صنعتي مجموعه اي از واحدهاي توليدي است كه در يك منطقه جغرافيايي تجمع يافته و به توليد و عرضه كالا و خدمات مشترك مي پردازند.

کد خبر 24916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =