معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور ویژه وزیر صنعت برای تنظیم بازار تخم مرغ خبر داد و گفت: براساس این دستور، قرار است تعرفه واردات تخم مرغ صفر و صادرات آن ممنوع شود.

حسن رادمرد در گفتگو با مهر با اشاره به دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل کارگروه کنترل بازار با محوریت تنظیم بازار تخم مرغ، گفت: این جلسه با حضور تمامی تشکلها و فعالان حوزه تخم مرغ برگزار می‌شود تا در رابطه با صادرات، قیمت‌گذاری و واردات تخم مرغ تصمیمات مهمی اتخاذ شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، قرار است با تصمیم دولت تعرفه واردات تخم مرغ صفر شود تا بخش خصوصی و کارخانجاتی که مصرف کننده این کالا هستند بتوانند نیاز خود را از خارج کشور تامین کرده و تقاضای عمده خود را از بازار خارج کند.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه تولید نیز مصوب شود تا مرغداری‌های تخم گذار به هر میزان که مورد نیازشان باشد، نهاده ها را از شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان های معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استانها بدون محدودیت دریافت کنند.

به گفته رادمرد، نهاده ها بدون هیچ گونه محدودیتی در توناژ در اختیار مرغداری‌ها قرار خواهد گرفت تا بحث افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید تخم مرغ منتفی شود.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: همچنین صادرات تخم مرغ نیز به منظور تامین نیاز داخل ممنوع خواهد شد.

به گفته رادمرد، این تصمیمات در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار با فعالان صنعت تخم مرغ در میان گذاشته خواهد شد و در مورد قیمت‌گذاری تخم مرغ در بازار نیز تصمیم گیری می شود.

به گزارش مهر، قیمت تخم مرغ اخیرا در بازار با حدود 30 درصد افزایش از شانه‌ای 6900 تومان به بیش از 9 هزار تومان رسیده است.

کد خبر 25042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =