کارخانه‌های روغن خوراکی هند در راستای حمایت از تولید داخلی، خواستار وضع مالیات ۱۲.۵درصدی بر واردات روغن نباتی خارجی شدند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کارخانه‌های تولید روغن گیاهی در هند خواستار افزایش عوارض بالاتر گمرکی برای جلوگیری از واردات ارزان تر کالای مشابه شدند، تا مشکلات حاشیه‌ای شرکت‌ها در دومین کشور مصرف کننده کالا در جهان حل شود.

کارخانجات آدانی و صنایع سویای روچی بزرگترین واحد های تولیدی روغن خوراکی پخت و پز در هند می‌گویند آنها پس از سیل ورود محصولات خارجی تنها با 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

افزایش واردات خارجی همچنین در حال صدمه زدن به تلاش های نخست وزیر هند مان موهان سینگ در مهار کسری حساب جاری بی سابقه هند است که ارزش روپیه به علت آن به پایین ترین حد در ماه اخیر رسیده است.

آتول چاتورودی مدیر اجرایی شرکت آدانی ویلمار در این باره گفت: هند باید مالیات را از 7.5 درصد به 12.5 درصد افزایش دهد.

 

وی افزود: کاهش قیمت های خرما در مالزی واردات محصولات فرآوری شده از آن را بسیار سود آور کرده است، چنان که خریدهای خارج ازکشور روغن پالم  تصفیه شده بدون بو با افزایش 36 درصدی در 10 ماه آخر منتهی به آگوست رکوردی در خرید به وجود آورد.


تقاضا برای افزایش عوارض ممکن است باعث رکود آتی در قیمت های جهانی شود.روغن پالم،بیشترین روغن استفاده شده برای آشپزی در دنیا به حساب می آید.

دوراب میستری مدیر شرکت بین المللی گود رج در این باره گفت: قیمت روغن
پالم ممکن است به پایین ترین میزان ممکن از ژانویه سال 2009 برسد، به خاطر اینکه منابع روغن خوراکی رو به افزایش بوده و منابع روغن خام رو به کاهش است.

وزیر غذا کی.وی توماس در این باره گفت: هند در رابطه با عوارض ورودی در 10 روز آینده تصمیم خواهد گرفت.دولت هند پیشتر مالیات را در آوریل 2008 به 7.5 درصد کاهش داده بود.

دولت هند همچنین مجبور خواهد بود به وضعیت پیش آمده از مالیات های سنگین بر تورم،که در شش ماه اخیر شتاب گرفته سر و سامان دهد.

کد خبر 25233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =