مريم شعبان‌زاد: كمپاني «كرفت‌فودز‌گلوبال‌برندز‌ال‌ال‌سي» (Kraft Foods Global Brands LLC) كه يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي مواد غذايي در منطقه نورث‌فيلد (Northfield) شيكاگو است، به تازگي يكي از بهترين محصولات خود با نام «اورئو» (Oreo) را در ايران به ثبت رسانده است و قصد گسترش اين نام تجاري را در ايران و منطقه خاورميانه دارد.
اين كمپاني كه در سال 1903 ميلادي تاسيس شد، يك شركت مستقل است كه پس از گذشت زمان و كسب تجارب فراوان در حوزه مواد غذايي، در  اول اكتبر 2012 به يك شركت جديد با نام موندلز (Mondelez) تغيير نام داد و فعاليت خود را در سطح بين‌المللي ادامه داد.
نام تجاري اورئو كه يكي از زيرمجموعه‌هاي اين كمپاني است براي اولين بار در سال 1912 در يكي از كارخانه‌هاي اين كمپاني واقع در چلسي (Chelsea) نيويورك توليد شد.
اين نام تجاري كه طرح اصلي آن تشكيل شده از تاج‌هاي گل برجسته در اطراف و نام برند در مركز طرح است، در حالي به يكي از نام‌هاي شناخته شده تبديل شده است كه منشا اين نام كاملا شناخته شده نيست.
البته نظريه‌هاي مختلفي در اين خصوص بيان ‌شده است؛ مانند اينكه «اور» (Or) در زبان فرانسوي به معني طلا (عنوان بسته‌بندي اوليه طلا بود) و يا «اورئو» (Oreo) در زبان يوناني به معناي زيبا و خوب است.
در پي شهرت فراواني كه اين بيسكويت در سطح بين‌المللي به‌دست آورد، اين كمپاني به گسترش نام خود در كشورهايي مانند آرژانتين، كانادا، چين، هند، ايتاليا، اوكراين، نروژ و خاورميانه اقدام كرد.
بيسكويت «اورئو» در شكل‌هاي مختلف مانند دبل استوف اورئو (Double Stuf Oreo)، بيگ استوف اورئو (Big Stuf Oreo)، ميني اورئو (Mini Oreo)، مگا استوف اورئو (Mega Stuf Oreo) و... توليد مي‌شود. همچنين به منظور برآورده كردن انواع سليقه‌هاي مختلف، به عرضه طعم‌هاي متفاوت مانند شكلاتي،‌ توت‌فرنگي، آلبالويي، پرتقالي، چاي سبز و... پرداخته است.
با توجه به ثبت اين برند در ايران، به نظر مي رسد كه به‌زودي علاقه مندان به خوراكي‌ها و تنقلات شاهد حضور اين محصول در سوپرماركت‌هاي شهر خود خواهند بود.

 

کد خبر 25309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =