رييس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي تهران با بيان اينكه، تعيين كف و سقف نرخ ارز در شان مسئولان نظام نيست، گفت: اقتصاد دستوري در هيچ حوزه اي قابل قبول نيست و نبايد حداقل و حداكثر نرخ دلار را دستوري تعيين كرد.
 
به گزارش ايرنا، يحيي آل اسحاق در سي و چهارمين نشست هيات نمايندگان اتاق تهران با ابراز اميدواري مبني بر اينكه، ابهامات ايجاد شده ناشي از اظهارات اخير رييس كل بانك مركزي در باره نرخ ارز رفع شود، افزود: نمي توان براي نرخ ارز كفي را تعيين و بر مبناي آن دستوري داد.
وي در عين حال اين موضوع را نيز يادآور شد كه براي فعالان اقتصادي اعم از صادركننده و وارد كننده در درجه نخست ثبات ارز از اهميت بالايي برخوردار است و گراني و ارزاني آن موضوعي ثانوي است.
رييس اتاق تهران اظهارات مطرح شده به نقل از رييس كل بانك مركزي در باره نرخ ارز را سوء برداشت عنوان كرد و گفت: با توجه به نقش كليدي ارز، به طور حتم براي دولت و تيم اقتصادي نيز بازار عرضه و تقاضا از اهميت بالايي برخوردار است.
وي اين احتمال را داد كه اظهارات ولي الله سيف به دليل انتظارات رواني و جلوگيري از شوك در بازار ارز بوده است، افزود: از مسئولان انتظار مي رود تا قوانين و قواعد اقتصادي همچون بازار عرضه و تقاضا را در نظر بگيرند.

سفر پر بار رييس جمهوري به نيويورك
آل اسحاق در بخش ديگري از سخنان خود در جمع فعالان بخش خصوصي اتاق تهران از برنامه سفر اخير حجت الاسلام دكتر حسن روحاني رييس جمهوري به نيويورك به عنوان رويكردي مدبرانه ياد كرد و افزود: دستاوردهاي اين سفر در چارچوب ارزش هاي نظام، تدبير و نگاه واقع گرايانه به مسائل جهاني بود و اميدهايي را در داخل و خارج ايجاد كرد.
وي با تاكيد بر اينكه، اين سفر تغيير جدي در مسائل و تعامل ايران با جهان بر جاي خواهد گذاشت، ادامه داد: اميد است با پشتيبانيي هايي كه لازمه تداوم آثار اين سفر است، بركات آن در چارچوب نظام و مصلحت كشور به وضوح آشكار شود.
رييس اتاق تهران تصريح كرد: سفر رييس جمهوري به نيويورك در چارچوب دولت تدبير و اميد قابل تقدير است و انتظار مي رود كه مجموع كل كشور از اين حركت سازنده حمايت كند.

سفر بخش خصوصي به عمان
آل اسحاق در بخش ديگري از سخنان خود به سفر اخير جمعي از فعالان بخش خصوصي به كشور عمان اشاره اي كرد و گفت: ايران و عمان داراي روابط حسنه سياسي و اقتصادي هستند و در اين سفر نيز راه هاي گسترش همكاري هاي تجاري و اقتصادي به بحث و بررسي گذاشته شد.
وي شكل گيري شوراي اقتصاد ايران و عمان را يكي از محورهاي گفت و گو در اين سفر بيان كرد و افزود: ايجاد شركت ايراني – عماني براي مشاركت در مناقصه هاي اين كشور نيز از جمله پيشنهادات خوبي بود كه به طور حتم با حضور فعال بخش خصوصي به تقويت بيشتر روابط كمك خواهد كرد.
يادآور مي شود: عمان كشوري با چهار ميليون نفر جمعيت در جنوب ايران واقع شده كه يك ميليون و 800 هزار نفر از سكنه آن بومي اين كشور هستند، 29 هزار دلار درآمد سرانه مردم اين كشور است.

کد خبر 25353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =