مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: امروز شرکت پشتیبانی امور دام قیمت هر کیلوگرم کنجاله را 1650 و ذرت را 850 تومان اعلام کرد که با این وضعیت قیمت شیر خام 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

 سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات جلسه با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان در خصوص بسته حمایتی دامداران، گفت: براساس آنچه در قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی شده است، یارانه شیر باید پایدار باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: زمانی که یارانه شیر مصرف کننده قطع شد، قرار بود یارانه به تولیدکننده داده شود و از این طریق قیمت برای مصرف‌کننده متعادل شود.

به گزارش فارس، یارانه 550 میلیارد تومانی شیر در تیر 90 قطع شد و قرار شد این یارانه به تولید کنندگان در قالب تامین نهاده و خوراک دام داده شود.

وی ادامه داد: اکنون باید دولت یارانه شیر را در قالب کم کردن قیمت نهاده‌ها و خوراک دام به دامداران بپردازد.

گرانی 57 درصدی  قیمت خوراک دام

سلطانی افزود: با حذف تخصیص ارز مرجع به نهاده‌های وارداتی قیمتی که امروز شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده است، هر کیلوگرم کنجاله 1650 و ذرت 850 تومان است که پیش از این به ترتیب کیلویی 1050 و 700 تومان بود.

انتظار افزایش 30 درصدی قیمت شیر خام از سوی دامداران

سلطانی تاکید کرد: با این افزایش قیمت نهاده، قیمت شیرخام 30 درصد افزایش پیدا می‌کند که حتی تولیدکنندگان نیز حاضر به پذیرش چنین افزایشی نیستند.

وی گفت: اگر قیمت شیر افزایش پیدا کند، مردم آن را کمتر خریداری خواهند کرد و از آنجایی که این محصول فسادپذیر است، برای دامداران زیان ده خواهد بود.

سلطانی گفت: حمایت از مصرف شیر در هر حالتی سرمایه‌گذاری روی سلامت جامعه است و باید همچنان که در قانون هم اشاره شده است، مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تاکید کرد: دولت هرچه سریعتر به متعادل کردن قیمت نهاده برای دامداران اقدام کند.

سلطانی در پاسخ به اینکه آیا سازمان حمایت در مقابل این افزایش قیمت نهاده واکنشی نداشته است و قرار نیست حمایتی در مقابل این افزایش قیمت از دامداران بشود، گفت: قرار است سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت جدیدی برای شیر خام تصویب کند و بدین منظور هزینه دامداری‌ها را از استان‌های سراسر کشور گرفته‌ایم.

به گزارش فارس، در پی افزایش قیمت خوراک دام اتحادیه دامداران و سازمان حمایت از تولید کنندگان جلسه‌ داشتند.

کد خبر 25364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =