معاون سازمان دامپزشکی کشور گفت: وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری از معاون رییس‌جمهور خواستار 15 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی‌های قبلی و برنامه‌های آینده برای غرامت دامداران و مرغداران شده که موافقت ضمنی با این درخواست اخذ شده و در آینده‌ای نزدیک تخصیص می‌یابد.

خالد خداوردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، در جریان سفر به ساوه برای افتتاح ساختمان اداری دامپزشکی این شهرستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل معدوم شدن طیور و دام ها، دامپزشکی درخصوص غرامت این بخش به دامداران بدهکار است.

وی تعداد کل نیروهای ستادی سازمان دامپزشکی را حدود 5900 نفر عنوان کرد و افزود : 1350 دامپزشک در 740 واحد دامپزشکی سراسر کشور شامل ادارات استانی، پست‌های قرنطینه‌ای و غیره فعال هستند.

کمبود نیروی انسانی برای نظارت بر امور دامپزشکی

خداوردی از صدور 6500 پروانه درمانگاه، داروخانه و آزمایشگاه برای فعال شدن بخش خصوصی خبرداد و گفت:‌ در واگذاری بخش‌های خصوصی پیشرو هستیم اما در بخش نظارت با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی بر اساس اصل 44 قانون اساسی موظف به واگذاری امور تصدی‌گری و حمایت و نظارت بر فعالیت‌های بخش خصوصی است، اظهار کرد: حتی در صورت واگذاری امور به بخش خصوصی، سازمان دامپزشکی در قبال رفتارهای این بخش مسئول بوده و باید نظارت کافی روی عملکرد آن داشته باشد.

وی افزود : در حال حاضر 400 کشتارگاه در کشور وجود دارد که 60 درصد نیروهای انسانی دولتی بر فعالیت آن‌ها نظارت دارند.

خداوردی خاطر نشان کرد : هم اکنون 225 هزار مرکز تولید و عرضه فروارده‌های خام دامی در کشور وجود دارد که به علت کمبود نیرو نظارت کافی بر عملکرد آنان انجام نمی شود.

معاون سازمان دامپزشکی از پیگیری برای تامین نیرو در این حوزه خبر داد.

کد خبر 25453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =