در حالی که مرغداران 22 روز است حواله نهاده‌های خریداری‌شده را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده‌اند، اما هنوز محصول مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اند.

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مرغداران در ماه گذشته 200 هزار تن نهاده طیور از قرار هر کیلوگرم ذرت 700 و سویا یک‌هزار و 50 از شرکت پشتیبانی امور دام خریداری کرده‌اند، اما هنوز موفق به دریافت نهاده‌ها نشده‌اند.

بر اساس دستورالعمل هفته گذشته شرکت پشتیبانی امور دام، در یک حرکت غیرمعمول، حواله‌های صادرشده باطل اعلام شد، اما با اعتراض مرغداران و دامداران، این شرکت پذیرفت که نهاده‌ها را به نرخ خریداری‌شده پرداخت کنند.

بنابراین گزارش، به‌دلیل تأخیر پرداخت نهاده در ماه‌های گذشته، قیمت این محصول در بازار مصرف افزایشی بیشتر از نرخ مصوب داشته است، به‌طوری که در این زمینه نایب رئیس مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفتگو با ایانا می‌گوید: بلاتکلیفی نهاده‌ها به وضعیتی رسیده است که معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک چرخش نرخ مصوب نهاده‌ها را در کمتر از یک هفته، دو بار تغییر و نرخ مصوب را کمی کاهش داد.

محمدتقی محمدی با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها بر خلاف شرع، عرف، قانون و تدبیر و امید بود، می‌افزاید: بر اساس هیچ منطقی نمی‌توان عمل شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر افزایش یک‌طرفه قیمت با وجود دریافت پول 200 هزار تن نهاده بر اساس نرخ توافق‌شده را توجیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس حواله صادرشده، مرغداران پول نهاده‌ها را پرداخت کردند، اما شرکت پشتیبانی امور دام، حاضر به پرداخت نهاده‌ها به آنها نیست.

نایب‌رئیس اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اظهار امیدواری کرد که نهاده‌ها در زمانی پرداخت شود که کار از کار نگذشته باشد و مرغداران به‌دلیل منابع تولید، اقدام به حذف گله‌های مولد خود از روی ناچاری نکنند.

محمدی تصریح کرد: به‌دلیل کندی ترخیص نهاده‌ها و اختصاص نیافتن نهاده به مرغداران در بیشتر استان‌ها نرخ این محصولات در بازار مصرف افزایش قابل پذیرش داشته است.

وی یادآور شد: هیچ‌کدام از مرغداران در استان‌های تهران، قم، اصفهان، قزوین، آذربایجان‌های غربی و شرقی هنوز موفق به دریافت نهاده‌های خریداری‌کرده نشده‌اند.
کد خبر 25471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =