۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۸

به تازگی هیئت شرعی شهر حلب در سوریه به حرمت خوردن نان های فانتزی "کروسان" فرانسوی و اروپایی فتوا داد به خاطر اینکه این نان ها دلالت بر استعمار می کنند و از طعام کفار هستند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ هیئت شرعی شهر حلب در سوریه به حرمت خوردن نان های فانتزی "کروسان" فرانسوی و اروپایی فتوا داد به خاطر اینکه این نان ها دلالت بر استعمار می کنند و از طعام کفار هستند.

هیئت شرعی شهر حلب این فتوا را به فتوای علمای وهابی به نامهای "عبدالمجید حسین" و "علی بن نایف" استناد می کنند که این دو می گویند کروسانت به معنای هلال در لغت فرانسوی است. چون پرچم مسلمانان هلال ماه بود این نان زمانی اختراع شد که عثمانی ها در فتح وین، (از شهرهای اتریش) شکست خوردند و اروپایی ها برای شادی در شکست عثمانی ها این نان که به شکل هلال است را ابداع کردند. و چون به شکل هلال که شعار اسلامی و پرچم اسلام بود درست می شود خوردن آن حرام است و این نان زمانی پخت می شود که اروپایی ها برای پیروزی بر مسلمانان شادی کنند.

هیئت شرعی حلب در فتوای خود آورده است که از طعام کفار و تشبه به کفار در خوراک باید پرهیز گردد و نان فانتزی (کروسان) را با نان های عربی باید تغییر داد.

مجله تایم آمریکا و روزنامه واشنگتن پست حرمت نان فانتزی کروسانت به وسیله هیئت شرعی شهر حلب را به سخره گرفته اند.

کمال هلباوی در روزنامه بین المللی القدس العربی هم از صدور چنین فتوایی انتقاد کرده است و می گوید چگونه پژوهشگر یا هیئت شرعی به خود اجازه می دهد بر خلاف قرآن کریم فتوا دهد و چیزی که خداوند حلال کرده را حرام کند و چیزی که خدا حرام کرده را حلال کند مگر هیئت شرعی این آیه را نخوانده اند که خدا می فرماید : الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حِلٌّ لَكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلٌّ لهم’.

کمال هلباوی گفته علی بن نایف که "شکست عثمانی به خاطر توطئه ایران صفوی بود و اگر توطئه ایران صفوی نبود عثمانی ها بر اتریش پیروز می شدند" را نیز نقد کرده است.

وی در نقد این جمله می گوید: این جمله اگر صحت داشته باشد به تاریخ پیوسته و جزء تاریخ است و پژوهشگر باید نقش بعض اعراب امروز را در فراهم کردن بستر برای تسلط آمریکا و پایگاههای نظامی در خلیج(فارس) را باید ببیند و مخصوصا نقش اعراب را در خیانت و توطئه به امپراتوری عثمانی، برانگیختن مسائل قومی و طائفی که مخالف اسلام است و در توطئه بر امت اسلامی در قضیه فلسطین باید نگریسته شود.

 

کد خبر 25556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =