وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که ادغام واقعی وزارتخانه های سابق ˈبازرگانی و صنایع و معادنˈ رخ نداد، بلکه تنها تجمیع این دو وزارتخانه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ˈمحمد رضا نعمت زادهˈ در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این وزارتخانه از تجمیع سه الی چهار وزارتخانه تشکیل شده که باید در اجرای اهداف و ماموریتهای خود، یکپارچه عمل نمایند.
وی ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در این وزارتخانه را یادآور شد و گفت: پس از ادغام وزارتخانه های سابق ˈبازرگانیˈ و ˈصنایع و معادنˈ تراکم نیروی انسانی در بخشهای مختلف و در برخی از سازمانهای تابعه بطور کامل مشهود است که علاوه بر کند شدن روند کار، موجب سردر گمی مراجعه کنندگان می شود.
نعمت زاده خاطر نشان ساخت: التزام به مقررات دست و پا گیر سبب افزایش انواع فسادهای مالی و اداری می شود و افزود: حذف بروکراسی و مقررات تشریفاتی موجب می شود تا شمار مراجعان به وزارتخانه و سازمانهای تابعه آن کاهش یابد.
به گفته وی، می توان هرگونه ثبت سفارش، متقاضیان ارز، پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی، کارت بازرگانی را به شکل غیر حضوری انجام داد.
نعمت زاده خواستار بهره گیری از تشکلها و بخش خصوصی در سیاستگذاری و تصمیم گیری و تصمیم سازی های این وزارتخانه شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیران حراست مجموعه وزارتخانه و سازمانهای تابعه اظهار داشت: هوشمندی، سامان یافتگی و نظام مند بودن، چابکی، فعال بودن و تحرک بسیار بالا، داشتن سرعت در اطلاع یابی و انتقال آن، کنترل نامحسوس، شفاف سازی، گزارش دهی به موقع، عمل کردن مطابق برنامه و توجه به آموزش نیروی انسانی از مواردی است که باید حراست بر روی آنها تمرکز نماید.
نعمت زاده تصریح کرد: حراستها با خدمت به مردم، آبروی نظام جمهوری اسلامی را تضمین کرده و از آن نگهبانی می نمایند.
بر اساس گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه این مراسم حسین افشاری مقدم رییس سابق مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی چهار سال گذشته این وزارتخانه با موضوعاتی نظیر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، جدی تر شدن تحریم ها، تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی، التهاب بازار، افزایش قیمت کالاهای اساسی، ادغام وزارتخانه های ˈبازرگانیˈ و ˈصنایع و معادنˈ رو به رو بوده که ˈحراستˈ ماموریتها خود را به خوبی انجام داد.
حسن الفت رییس جدید مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: ایجاد امنیت خاطر برای مدیران صنعت، معدن و تجارت برای ادامه دادن به رسالت پیشبرد اقتصادی کشور، حفظ کرامت انسانی با استفاده از آموزه های دینی و انجام مشاوره برای مدیران و کارکنان وزارتخانه و سازمانها و واحدهای تابعه و اجرای سیاستهای وزارتخانه را به عنوان سرلوحه فعالیت در دوره مدیریت جدید حراست ذکر کرد.

کد خبر 25680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =