با به اتمام رسیدن پروسه مربوط به شناسنامه‌دار کردن محصولات شیلاتی از اواخر هفته آینده، قزل‌آلای شناسنامه‌دار در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از همکاری این سازمان با سازمان دامپزشکی، میادین میوه و تره‌بار و اتحادیه ماهیان سردآبی برای شناسنامه‌دار کردن ماهیان قزل‌آلای کشور خبر داد و گفت: صدور کارت شناسایی برای بهره‌برداران مزارع ماهیان سردآبی به اتمام رسیده است و در بخش صید و صیادی نیز آغاز این فرآیند در حال انجام است.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: از 31 استان کشور در 28 استان عملیات شناسنامه‌دار کردن ماهیان قزل‌آلا به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود سه استان باقیمانده نیز طی دو هفته آینده به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سه استان باقیمانده، پرورش‌دهندگان مدارک و مکاتبات لازم را انجام داده‌اند و چیزی به اتمام کار نمانده است.

گلشاهی ادامه داد: با اتصال سیستم‌های نرم‌افزاری بخش‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط، امکان رهگیری محصولات عرضه‌شده فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح میگو نیز بدین ترتیب عمل شد که با موفقیت‌هایی همراه بود.

ماهیان گرم‌آبی شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران پیش‌بینی کرد که از اواخر هفته آینده، شناسنامه‌دار کردن ماهیان قزل‌آلا آغاز شود که بدین ترتیب ماهیان عرضه‌شده در میادین میوه و تره‌بار، دارای کد شناسایی خواهند شد.

گلشاهی یادآور شد: برای ماهیان گرم‌آبی نیز کار مشابهی در دستور کار است، اما از آنجا که تنوع تولید ماهیان گرم‌آبی بسیار زیاد است، کار به کندی پیش می‌رود.

وی از شناسنامه‌دار کردن تن‌ماهیان خبر داد و تأکید کرد: کار شناسنامه‌دار کردن این گروه از ماهیان نیز ظرف 1.5 ماه آینده آغاز می‌شود.

گلشاهی اظهار داشت: از آنجا که شناسنامه‌دار کردن تن‌ماهیان در بخش‌های صنایع تبدیلی به‌‌راحتی امکان‌پذیر است، امید می‌رود که تا پایان سال مالی، این امر اجرایی شود.

کد خبر 25806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =