واردات هر گونه برنج از مبادی رسمی کشور تحت نظارت وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ، جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد بوده و از نظر سلامت، کنترل های کمی و کیفی مطابق با استانداردهای روز جهانی صورت می پذیرد.


به گزارش  ایرنا در اطلاعیه انجمن وارد کنندگان برنج آمده است : این روزها به دلیل ناآگاهی برخی از فرایند واردات برنج به کشور، اظهار نظرهای غیر کارشناسی و طرح مباحث غیر واقعی باعث تشویش اذهان عمومی شده است .

در ادامه آمده است: الزام در صدور گواهی های سلامت و بهداشت در کشورهای مبداء تامین کالا و تایید اسناد آن توسط سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران و اخذ گواهی بهداشت، استاندارد و قرنطینه نباتی قبل از ترخیص از گمرک از جمله مراحل کنترل است .

انجمن وارد کنندگان برنج به مردم اطمینان خاطر داده که نظارت و پیگیری های لازم را انجام داده و به عنوان یک شبکه رسمی در تامین کالای اساسی مرغوب و با کیفیت از هیچ گونه کوششی در حال و آینده نیز دریغ نخواهد کرد.

موضوع واردات برنج های آلوده هراز چندگاهی درمحافل رسمی و غیررسمی مطرح می شود، درمهرماه گذشته این مسئله از سوی ˈحسینعلی شهریاریˈ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رسانه ها کشیده شد .

پس از آن بود که معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو در واکنشی اعلام کرد: این اظهارات در باره آلودگی برنج ها قابل تایید نبوده و تکذیب می شود.

ˈ رسول دیناروند ˈ گفت: هر فرد مسئول اظهارات خود است، نمایندگان مجلس مسئولیت قانونگذاری را برعهده دارند، نه مسئولیت اجرایی که این سخنان را به زبان می آورند

همزمان رییس سازمان ملی استاندارد نیز موضوع آلوده بودن برنج های وارداتی را رد کرد .

کد خبر 25827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =