محصول زیره تا اسفندماه سال جاری به قراردادهای آینده بورس می‌پیوندد و ذرت، کنجاله سویا و زعفران نیز به نوبت پذیرش خواهند شد.


مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب از عرضه 300 تن ذرت در قالب انبارهای پذیرش‌شده بورس کالا بر روی تابلو خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار روز گذشته، 300 تن ذرت در قالب انبارهای پذیرش‌شده بورس کالا از استان فارس بر روی تابلو رفت.

علی پناهی افزود: پیش از این نیز سویای عرضه‌شده در قالب انبارها به بورس عرضه شد و در حال تکرار است و در حال حاضر نیز با کارخانه‌های روغن‌کشی در حال صحبت برای استفاده از این محصولات عرضه‌شده هستیم.

وی درباره قراردادهای آینده بخش کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: بورس زیره به‌عنوان محصولی که قابلیت عرضه برای قراردادهای آینده را دارد، راه‌اندازی شده است.

پناهی ادامه داد: برای آنکه در فصل برداشت، استفاده از این محصول افزایش یابد، از آذرماه سال جاری آموزش‌های لازم به کارگزاران خراسانی برای عرضه این محصول انجام می‌شود تا در اسفندماه که اوج برداشت است، بتوانیم شاهد عرضه قراردادهای آینده این محصول باشیم.

حضور بورس کشاورزی در نمایشگاه دام، طیور و آبزیان

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران تصریح کرد: مقدمات حضور ذرت و کنجاله در قالب قراردادهای آینده نیز در حال آماده‌سازی است و به محض تأیید آن توسط سازمان بورس کالا، این محصولات نیز به قراردادهای آینده می‌پیوندند.

وی درباره زعفران نیز یادآور شد: از آنجا که 95 درصد تولید زعفران در جهان از آن ایران است، این محصول قابلیت بورسی شدن در قالب قراردادهای آینده را دارد که مطالعات آن در حال انجام است، اما هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است.

پناهی از حضور بورس کالا در نمایشگاه دام، طیور و آبزیان خبر داد و تأکید کرد: بورس کشاورزی نیز در این نمایشگاه حضور یافت تا بتواند نقش مؤثر بورس برای عرضه شفاف محصولات کشاورزی را مورد تأکید قرار دهد و امید می‌رود که در سال‌های آینده نیز شاهد حضور پررنگ‌تر بخش کشاورزی و رینگ مربوط به آن باشیم.

کد خبر 25995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =