شاهرخ ظهیری، پدر صنعت غذا که چندی پیش غمنامه‌ای را پیرامون اوضاع تشکل‌های صنایع غذایی منتشر کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تایید عبور کانون از مرحله پایه‌گذاری و نوجوانی و رسیدن به دوره بلوغ تاکید کرد: امروز با توجه به تغییر شرایط کلی کشور و آمادگی دولت برای استفاده از نظریات تشکل‌های بخش خصوصی می‌طلبد، بلوغ کانون هرچه سریع‌تر خود را نشان دهد.

وی گفت: در این مرحله با طرح انتظارات واقع‌بینانه و با حضور افرادی که به کار جمعی اعتقاد دارند و معتقدند که باید هر چقدر قدرت داشت برمبنای خرد جمعی حرکت کرد از این فرصت تاریخی به نحو احسن  در راستای رفع مشکلات قوانین موجود استفاده کرد. 

ظهیری تاکید کرد: به همه فعالان «کانون» توصیه می‌شود که همه مسایل گذشته، قدرت‌نمایی‌ها و خودخواهی‌ها را کنار بگذارند و فقط به اعتلای صنایع غذایی فکر کنند، چراکه هرگاه اختلافات داخلی کنار گذاشته شود معضلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: هرگاه افراد دلسوز و دارای تفکر جمعی وارد هیات‌مدیره کانون شوند، بسیاری از مشکلات فعلی مرتفع خواهد شد. 

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی یادآور شد: در شورای ملی زیتون بر اساس اساسنامه در ترکیب هیات‌مدیره باغداران، اصلاح بذر و تولید و صنعت هرکدام دارای نماینده هستند و تمام زیربخش‌ها حق رای دارند و در کانون هم می‌توان پیشنهاد داد ترکیب هیات‌مدیره از شایستگان صنوف بیشتری شکل بگیرد. 

وی دودستگی در کانون را عامل اصلی بروز ضعف فعلی کانون برشمرد و متذکر شد: اگر کانون در انتخابات آتی از یک هیات‌مدیره قوی، کاردان و بی‌غرض متشکل شود بسیاری از مشکلات فعلی مرتفع خواهد شد. 

ظهیری همچنین تاکید کرد که در رسانه‌ها باید کاملا بی‌طرفانه مباحث کانون را پیگیری کنند. به اعتقاد من باتوجه به سبقه «اقتصاد سبز» این نشریه می‌تواند نشریه رسمی کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی باشد.

 
کد خبر 26060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =