دکتر سید حسن کاظمی که از مدیران خوشنام و با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی است و در تهیه برنامه های بخش کشاورزی در برنامه های دوم، سوم و چهارم توسعه اقتصادی کشور نقش محوری به عهده داشته و همواره مورد تشویق مدیران کشوری و بخش کشاورزی قرارگرفته است، باردیگر به ریاست  موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی منصوب شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، براساس حکم وزیرجهاد کشاورزی و رییس هیات امنای موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، دکتر سیدحسن کاظمی که در مقطع زمانی سال های 79 خورشیدی تا سال 1384 خورشیدی سکان این مرکز پژوهشی را که یکی از واحدهای شاخص پژوهشی و منحصر به فرد در برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی است، به عهده داشت؛ بار دیگر به عنوان رییس موسسه ای که به زعم دکترعبدالمهدی بخشنده، بازوی فکری وزارت جهادکشاورزی است، برگزیده شد.

بنابراین گزارش، در وصف مختصرجایگاه این موسسه پژوهشی در بخش کشاورزی می توان گفت که این واحد از نظر تشکیلاتی مستقل بوده و هم سنگ با مراکز پژوهشی و اعضای هیات علمی کشور است. موسسه ای که در تدارک برنامه های پنج ساله و بیست ساله بخش کشاورزی نقش موثری ایفا کرده است. کما اینکه این موسسه در سال 1381 خورشیدی پس از این که در جشنواره شهید رجایی عنوان موسسه پژوهشی برتر و نمونه سال کشور را کسب کرد، در سال 1383 خورشیدی نیز به پاس ایفای نقش موثر در نیل کشور به افتخار خودکفایی گندم، از سوی سیدمحمد خاتمی، رییس جمهوری وقت کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

بنابراین گزارش، این درحالی است که در سال 1384 خورشیدی و در واپسین روزهای صدارت کاظمی، این موسسه بابت تالیف کتاب" بررسی مزیت های نسبی محصولات کشاورزی منتخب"، از طرف دکتر معین، وزیر وقت علوم مورد تقدیر شایسته ای نیز قرار گرفت.

بر پایه این گزارش و بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ایانا، موسسه یادشده از چنان اهمیتی نزد وزیر کنونی‌جهادکشاورزی برخوردار است که وی و معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزارتخانه در دومین روز کاری دکتر بخشنده، ازاین موسسه بازدید کردند و در آن دیدار، محمودحجتي ضمن تاكيد بر اهميت و جايگاه موسسه در فرآيند تصميم سازي در بخش كشاورزي، این موسسه را مركز توليد انديشه و برنامه براي پيشبرد اهداف توسعه بخش كشاورزي قلمداد کرد. همچنین در این بازدید، بخشنده، بازديد وزیر و خودش از موسسه را در دومين روزكاري خود(به عنوان معاون وزارت جهادكشاورزي)، بيانگر اهميت موسسه در فرآيند تصميم سازي وزارتخانه دانست. وی در آن دیدار، ازموسسه ی فوق به عنوان بازوي فكري وزارت جهاد كشاورزي یاد کرد.

کد خبر 26087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =