رییس بودجه امور تولیدی و بازرگانی معاونت برنامه‌ریزی از ردیف بودجه‌ای ۵۱۶۲میلیارد تومانی برای پرداخت مابه التفاوت ارز گندم وارداتی خبر داد و گفت:سایر کالاهای اساسی باید ارز مبادله‌ای دریافت کنند.

 محمود ملکوتی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد ارز کالاهای اساسی به ویژه گندم اظهار داشت:‌کالاهای اساسی به جز گندم با توجه به مصوبه دولت ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند بنابراین مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و تنها وزارت صنعت، معاونت برنامه ریزی و بانک مرکزی تأکید کرده‌اند که حداقل برای تأمین ارز مبادله‌ای حداکثر همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای واردات گندم قرار است ارز ارزان‌تر در نظر گرفته شود (1226 تومان) گفت: برای گندم قرار است واردات با ارز مبادله‌ای انجام شود ولی برای جلوگیری از افزایش قیمت، مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت شود.بنابراین با این اقدام گندم با همان نرخ قبلی به دست مصرف کننده می‌رسد.

رییس بودجه امور تولیدی و بازرگانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در پاسخ به این سؤال که مابه‌التفاوت خرید گندم از چه محلی تأمین می شود، خاطر نشان کرد: ردیفی در بودجه با عنوان مابه‌التفاوت ارز کالاهای اساسی وارداتی در نظر گرفته شده که رقم آن 5هزار و 162 میلیارد تومان است و با توجه به اینکه همه کالاهای اساسی ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند و تنها گندم از این مسئله مستثنی است، مبلغی که در این ردیف درنظر گرفته شده است به گندم اختصاص پیدا می‌کند.

ملکوتی خواه در پایان در مورد اینکه آیا این مبلغ برای پرداخت مابه‌التفاوت ارز گندم کافی است، گفت: انشا‌الله این رقم برای گندم و مابه التفاوت آن کافی خواهد بود.

کد خبر 26089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =