محمدرضا جمشیدی
انتخابات فراگیرترین تشکل صنایع غذایی کشور بعدازظهر یکشنبه با حضور 19 نماینده انجمن های عضو و البته این بار کم حرف و حدیث تر از گذشته برگزار شد.
بی شک همین که 19 نماینده (اکثریت) در انتخابات هیات مدیره این تشکل مهم حاضر می شوند، به نوعی نشان دهنده مقبولیت و مشروعیت کانون می تواند باشد.
در ترکیب فعلی هیات مدیره کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی سید محمدرضا مرتضوی (صنعت آرد) چهره مطرح و شناخته شده صنایع غذایی حایز بیش ترین آرا شده که شاید به نوعی مهر تاییدی باشد بر عملکرد گذشته او در  مسند ریاست هیات مدیره، چرا که حتی در گمانه زنی های هر دو طیف کانون پیش از انتخابات نام او در هر دو فهرست دیده می شد. البته علیرضا مروت پور هم از آرای بالایی برخوردار شده که به خوبی نشان می دهد او نه تنها در صنعت نان به عنوان نگینی درخشان ظاهر شده، بلکه از فعالان تشکلی صنایع غذایی نیز نمره قبولی گرفته است.
اتفاقا در این دوره انتخابات، نمایندگان انجمن های صنفی صنایع غذایی حاضر در ترکیب هیات مدیره از تنوع و فراگیری بیش تری برخوردارند و حضور نمایندگان صنایع ماکارونی، آبمیوه، روغن زیتون، لبنیات، کنسرو و قند و شکر به طور حتم باعث خواهد شد تا مباحث مطروحه در کانون از جامعیت بیش تری برخوردار باشد، اگر چه هنوز هم ترازوی هیات مدیره با 3 نماینده به سمت صنعت آرد و نان (دو نفر از صنعت نان) سنگینی می کند و شاید اگر یکی از نمایندگان صنوف روغن، شیرینی و شکلات و فرآورده های گوشتی هم در این ترکیب قرار می گرفت، بهترین حالت ممکن به وقوع می پیوست.
اگر بپذیریم در هر انتخاباتی برنده و بازنده وجود دارد و تمام طرفین در گیر باید قواعد رقابت را به دور از تخریب یکدیگر فرا گرفته باشند، از بیان حرف و حدیث های این دوره انتخابات که شاید زائیده دموکراسی های نوپای تشکلی در کشوری نظیر ما باشد صرف نظر می کنیم تا از سوی ارگان رسمی کانون متهم به ناکار آمد جلوه دادن این تشکل مهم نشویم، چرا که وقتی انتشار اظهار نظرهای اعضای هیات مدیره گذشته و پیشکسوتان صنعت غذا بی کم و کاست و با تایید قبل از چاپ آن ها اقدام مخرب رسانه ای تلقی می شود، اگر امروز به استانی بودن یکی از اعضای هیات مدیره جدید و... اشاره کنیم، معلوم نیست با چه انگی مواجه خواهیم شد.
به هر روی برای هیات مدیره جدید کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی آرزوی توفیق روزافزون تر داریم و مطمئن هستیم با تعامل به وجود آمده بهترین گزینه ریاست هیات مدیره و دبیرکلی کانون برگزیده خواهند شد و این تشکل کماکان سکاندار بخش خصوصی صنایع غذایی برای چانه زنی با متولیان دولت تدبیر و امید خواهد بود. البته انتخاب ساختمانی مستقل و دبیرکلی جامع الشرایط می تواند رمز موفقیت بیش تر این تجمع باشکوه بزرگان صنعت غذا باشد.

 

کد خبر 26104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =