برای اصلاح سیستمی غذایی در ایران فائو آمادگی خود را برای همکاری با NGOها، نهادها و دانشگاه‌هایی که در بخش سلامت غذا فعالیت می‌کنند، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نماینده سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی فائو در ایران در دومین کنگره ملی پژوهشگران ایمنی غذا که در انستیتو تغذیه برگزار شد، با بیان اینکه "ما همانی هستیم که می‌خوریم" و وضعیت تغذیه و سلامت به نوع غذایی که می‌خوریم، بستگی دارد، گفت: سلامت غذا یک نیاز اولیه بوده که به معنی عدم وجود یا وجود در حد مجاز آلاینده‌ها و سموم در حد مجاز است، به‌طوری که به سلامت ما صدمه وارد نکند.

نورالدین مونا افزود: امروزه کسانی که در جهان از گرسنگی رنج می‌برند، علاوه بر کمبود مواد غذایی با مشکل تولید مواد غذایی آلوده روبه‌رو هستند. اگر در همان میزان اندک غذا رعایت استاندارد نشود، سلامت و بقای انسان به خطر می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها مسئول هستند قدم‌هایی بردارند و سیستم‌هایی برای تولید غذا در نظر گیرند که موضوع سلامت در آنها لحاظ شده باشد. سازمان فائو آمادگی خود را اعلام می‌کند تا با حمایت از دولت‌ها، غذای مورد نیاز همه افراد را تأمین کند.

نماینده سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی فائو در ایران ادامه داد: روز جهانی غذا در سال 2013 با عنوان "انسان سالم وابسته به سیستم غذایی سالم" جشن گرفته شد که سیستم‌های غذایی شامل محیط انسان‌ها و فرایندهایی است که طی آن محصولات کشاورزی تولید، فرآوری و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

مونا تصریح کرد: سیستم‌های غذایی در کشورها باید پایدار و سلامت غذا در آن رعایت شود تا مردم با داشتن سلامتی، از زندگی خود لذت ببرند.

وی یادآور شد: فائو در ایران فعالانه در حال انجام وظیفه در بخش کشاورزی بوده و به‌دنبال ترمیم سیستم غذای سالم که در این زمینه حاضر به ارتباط با NGOها، نهادها و دانشگاه‌هایی که ایران در بخش سلامت غذا فعالیت می‌کنند، است.

مونا تأکید کرد: فعالیت‌های فائو و حمایت‌های آن همواره در دسترس برای آموزش در تمام سطوح با کسانی است که در بخش ایمنی و غذا فعالیت می‌کنند.

کد خبر 26136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =