مدیر کل دفتر غلات، حبوبات ونباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی از نهایی نشدن رقم تولید گندم در سال جاری و درست نبودن تولید ۱۴ میلیون تن خبر داد و گفت: افزایش قیمت نان و آرد بستگی به سیاست‌های یارانه‌ای دولت در بودجه سال ۹۳ دارد.

 دلاور حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد حجم تولید گندم در سال جاری و اینکه آیا واقعا 14 میلیون تن گندم تولید شده است، اظهار داشت: رقم 14 میلیون تن درست نیست و این میزان تولید نشده است ولی رقم اصلی و نهایی آن هنوز مشخص نیست. البته هنوز تناقض‌هایی در آمار‌ها وجود دارد ولی درحال بررسی تعیین نرخ نهایی گندم هستیم و پس از آن میزان تولید را اعلام خواهیم کرد.

*افزایش قیمت نان و آرد در انتظار سیاست‌های یارانه‌ای دولت در بودجه 93

وی در مورد  قیمت 1050 تومانی تضمینی گندم برای سال 93 و اثر آن بر قیمت نان و آرد در سال آینده گفت: دولت قصدی برای افزایش قیمت نان و آرد در سال جاری ندارد ولی برای سال آینده نیز باید دید چه سیاست‌هایی در بودجه در نظر گرفته می شود و اینکه در بخش سیاست‌های یارانه‌ای، دولت چه مواردی را مورد توجه قرار می‌دهد.

مدیر کل دفتر غلات، حبوبات ونباتات علوفه‌ای وزارت جهاد تصریح کرد: تاکنون جلسه ای در مورد افزایش قیمت نان و آرد در سال آینده نداشته ایم و صحبتی نشده است.

*ورود 250 هزار تن کود فسفاته در بنادر

حیدرپور در مورد وضعیت کشت جو نیز خاطر نشان کرد: تا 6 آذر ماه یک میلیون و 280 هزار هکتار جو کشت شده که این رقم در مقایسه با سال قبل تغییری نکرده است و پیش بینی می کنیم که با توجه به نرخ تضمینی 780 تومان و استقبال کشاورزان، میزان کشت نیز همانند سال گذشته باشد.

وی در پایان از توزیع 27 هزار تن بذر گواهی شده جو خبر داد و گفت: تدارکات لازم برای کشت پاییزه انجام شده و حدود 250 هزار تن کود فسفاته نیز در بنادر وارد شده که در حال توزیع بین استانها است.

کد خبر 26215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =