رییس اداره استاندارد شهرستان بندر امام (ره) گفت: از واردات 20 هزار تن ذرت دامی آلوده و غیر استاندارد به کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) جلوگیری شد.


ˈامیدرضا ماندگارˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارزش ارزی این ذرت های دامی غیراستاندارد را 345 میلیون و 600 هزار روپیه و ارزش ریالی آن را 137 میلیارد و 548 میلیون و 800 هزار ریال عنوان کرد.

وی اظهار داشت: پس از نمونه برداری از کالای ذرت دامی وارداتی و ارسال نمونه به آزمایشگاه مورد تائیدصلاحیت قرار گرفته مشخص شدمحموله وارده با استاندارد ملی مربوطه مغایرت داشته و آلوده به سم بسیار خطرناک آفلاتوکسین می باشد که با هماهنگی بعمل آمده با اداره گمرک بندر امام ( ره ) از ورود محموله فوق به کشور جلوگیری بعمل آمد.

ماندگار خاطر نشان کرد: این سم بسیار خطرناک و برای دام و انسان عوارض بسیار بدی داشته و سرطان زا است.

وی گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک بندر امام(ره) را داشته باشند نظارت کرده و تنها درصورت انطباق آن ها با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد.

رییس اداره استاندارد شهرستان بندر امام (ره) افزود: در غیر اینصورت کلیه محموله های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

وی گفت: تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می شود در غیراینصورت همه محموله های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

ماندگار افزود: ذرت دامی واردتی در بندرامام (ره) مربوط به کشور هند بود که به همت کارشناسان این اداره از ورود آن به کشور جلوگیری بعمل آمد.

کد خبر 26227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =