مدیرکل استاندارد قزوین با رد برخی اخبار در خصوص غیراستاندارد بودن محصولات لبنی با برندˈهنیˈ به خاطر وجود افلاتوکسین گفت: تاکنون هیچ مشکلی به لحاظ استاندارد در تولید فرآورده های لبنی این استان ازجمله محصولات یاد شده مشاهده نشده است.

ˈمحمودرضا طاهریˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی محصولات و فرآورده های لبنی تولیدی مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی و دغدغه ای نباید از لحاظ استاندارد در لبنیات تولید شده استان قزوین داشته باشند، گفت: بنابراین تمامی برندهای تولیدی فرآورده های لبنی دارای نشان استاندارد در قزوین از جمله محصولات ˈهنیˈ شرکت چاشت پسند مطابق استاندارد تولید می شوند.

این مسوول با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص وجود افلاتوکسین در لبنیات تولید شده با نام تجاری ˈهنیˈ مربوط به کارخانه تولید فرآورده های لبنی ˈچاشت پسندˈ، تاکید کرد: آزمایشات مختلف استاندارد قزوین نشان داده است محصولات تولیدی این واحد و دیگر واحدهای لبنی استان مشکلی ندارند و مطابق استاندارد تولید می شوند.

وی درباره صحبت های مدیرکل استاندارد تهران که در یک نشست خبری دو نوع شیر خوراکی از جمله ˈهنیˈ از تولیدات واحدهای لبنی قزوین را به علت آنچه که وی وجود افلاتوکسین بیش از دو برابر حد مجاز نامید، غیر استاندارد و غیرقابل مصرف اعلام کرده بود، توضیح داد: هر چند وجود انواع سموم از جمله افلاتوکسین در مراحل تولید شیر خام طبیعی است، اما وجود این سم در فرایند تبدیل شیر خام به فرآورده ها مورد تایید نیست و البته موردی در این خصوص در آزمایشات استاندارد مشاهده نشده است.

طاهری، دامپزشکی را مسوول اصلی کنترل و نظارت بر شیر خام که برای تبدیل به فرآورده های مختلف مورد استفاده واحدهای تولیدی محصولات لبنی قرار می گیرد دانست و گفت: در این خصوص هماهنگی و ارتباط تنگاتنگی بین استاندارد و دامپزشکی وجود دارد و در صورت مشاهده موارد مشکوک و آلوده، آن محصول برگشت داده شده و از آن در فرایند تولید فرآورده ها استفاده نمی شود.

وی در پایان تصریح کرد: تولید تمامی محصولات و کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری می باشند از جمله صنایع غذایی بویژه فرآورده های لبنی به طور مستمر و جدی توسط استاندارد کنترل و نظارت می شود چرا که حفظ سلامت و ایمنی مردم موضوعی بسیار مهم و غیرقابل انکار به شمار می رود.

کد خبر 26230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =