دولت، یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال جاری را 8139 میلیارد ریال تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال جاری از محل جزو (2) ردیف (520000) قانون بودجه سال 1392 کل کشور توزیع شود.

بر این اساس، یارانه کود شیمیایی به استناد بند (ز) ماده (143) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اعتبار این ردیف که شامل کودهای آلی و زیستی(ارگانیک) تولید داخل می‌شود 6.359.441 میلیون ریال است.

همچنین یارانه بذر980.000 میلیون ریال، انواع نهال 200.000 میلیون ریال، بهینه‌سازی مصرف سموم و کود شیمیایی 350.000 میلیون ریال، اصلاح نژاد دام روستایی 100.000 میلیون ریال، توسعه خدمات بهداشتی، درمانی دام‌های روستایی و عشایری، واکسن دام، سموم، مواد ضد عفونی کننده و بیولوژیک 150.000 میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین سقف میزان توزیع و قیمت فروش انواع کود شیمیایی و کودهای آلی و زیستی(ارگانیک) در سال جاری با رعایت صرفه و صلاح دولت از محل تولیدات داخلی یا واردات توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود.

بر اساس این مصوبه، دستگاه مباشر تامین و توزیع کود شیمیایی وارداتی موظف است مشخصات کودهای مذکور از قبیل نوع، قیمت و آنالیز ترکیب کود را به صورت واضح و قابل رویت روی کیسه های کود شیمیایی درج کند.

وزارت جهاد کشاورزی مجاز است مابه التفاوت خرید و توزیع انواع کود شیمیایی از ابتدای سال جاری را تا تاریخ 1392.6.1 بر مبنای قیمت فروش سال گذشته از سر جمع اعتبارات یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی تسویه کند.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی مجاز به جابجایی مقادیر پیش‌بینی شده به شرط عدم تغییر در جمع مقادیر است.

بر این اساس، هزینه‌های مترتب بر عملیات تامین و توزیع انواع کود شیمیایی و کودهای آلی و زیستی از جمله هزینه‌های مالی که مطابق قانون به عهده دولت است، در سقف تعیین شده در این تصویب نامه از محل اعتبار تعیین شده پرداخت می‌شود.

این مصوبه 11 آذر 92 از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 26280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =