عضو هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود گفت:رقابتی کردن واردات سموم کشاورزی باعث ورود سموم با کیفیت به کشور و افزایش تولید می‌شود.


 محمد علی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:نگاهی به وضعیت باغداری و کشاورزی کشور نشان می دهد هرگاه در تامین کودهای کشاورزی خوب بودیم کشاورزی نیز خوب بوده است.

به گزارش فارس،‌ نیاز کشاورزی کشور به کود شیمیایی حدود 5 میلیون تن است که سال گذشته تنها 2.9 میلیون تن تامین شد.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود افزود: از سال 82 که به تدریج سموم و حتی کودها از شمول کالاهای دارای یارانه خارج شدند و بخش خصوصی وارد عرصه شد.

به گزارش فارس، با وجود حذف یارانه سم، هنوز سالانه 18 تا 20 هزار تن سم شیمیایی در کشاورزی کشور استفاده می‌شود.

علی نژاد افزود: اگرچه در آغاز نگرانی برای موفقیت بخش خصوصی در تامین نیازهای نهاده‌ای وجود داشت، اما سابقه نشان داد که آنها در این زمینه موفق بودند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰درصد دولتی بودن یا دولتی ماندن این بخش به زیان صنایع ملی و به زیان واردات کالاهای با کیفیت در کشور است،ادامه داد: در بخش خصوصی رقابت بسیار مهمی وجود دارد و ناگزیر به رقابت کردن با هم‌ترازان خود هستند که در عملکردشان تاثیر خوبی دارد.

*تحریم مانع ورود مواد اولیه مناسب سموم کشاورزی شد

وی با تاکید بر اینکه طی سالهای گذشته مواد اولیه سموم از شرکت‌های معتبر وارد شده است، گفت: البته موانع خاصی هست که ما را به سمت کشورهایی سوق میدهد که مهم‌ترین آن تحریم است.

عضو هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان سم و کود، تصریح کرد:اگر تحریم را پشت سر بگذاریم و در تجارت و واردات مواد اولیه و کالاهای آماده مصرف مانعی نداشته باشیم، کیفیت کار فرمولاسیون سموم و کودها در ایران و کیفیت واردات بسیار بالا می‌رود که در تولید هم نقش خواهد داشت.

کد خبر 26378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =