۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری نیازمند حمایت مسئولان است گفت: در راستای جلوگیری از ورود عسل های تقلبی به بازار‌های داخلی و خارجی طرح شناسنامه‌دار کردن عسل‌های تولیدی را در دستور کار داریم.


 عفت رئیسی سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه سالهاست بحث شناسنامه‌دار کردن عسل‌های تولیدی کشور را دنبال می‌کنیم اما به نتیجه نرسیده‌ایم گفت: برای جلوگیری از ورود عسل تقلبی به بازارهای داخلی و خارجی، عسل‌های ایران پس از کسب استانداردهای تعریف شده و تعیین کیفیت دارای شناسنامه می‌شوند.

وی ادامه داشت: اکنون در حال رایزنی برای حل موانع در مسیر این طرح هستیم. با هماهنگی تشکل‌های تولیدی در سراسر کشور تلاش می‌ کنیم عسل‌های مرغوب و کیفی ایران با شناسنامه‌هایی که بر روی ظروف عسل برچسب می شود، در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

 رئیسی افزود: برای تدوین استاندارد عسل، مرکز ملی استاندارد و وزارت صنعت تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گواهی استاندارد و تعیین کیفیت عسل را برای صدور شناسنامه اعلام خواهند کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران اظهار داشت: پس از شناسنامه‌دار شدن عسل‌های تولیدی کشور، بیماران دیابتی با دسترسی به چگونگی کیفیت و کالری موجود می‌توانند با خیال آسوده‌تری از عسل‌های تولیدی استفاده کنند.

وی در ادامه درباره جلسه با کمیسیون کشاورزی برای ایجاد ستاد گردافشانی گفت: اکنون در حال چانه‌زنی با محیط زیست هستیم تا بتوانیم طرح ستاد گردافشانی را در قالب لایحه به مجلس ارسال و تصویب آن را بگیریم.

 رئیسی بیان کرد: اگر این طرح از سوی مجلس به عنوان قانون تصویب شود همه موظف به اجرای دقیق آن هستند و بسیاری از مشکلات در این مسیر حل می‌شود.

وی افزود: زنبور عسل حافظ  کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی است که امیدواریم در این دولت برای حمایت از صنعت زنبورداری  ستاد گردافشانی که سالهاست منتظر آن هستیم تشکیل شود. عملیات باروری گیاهان به طور طبیعی 10 درصد از طریق باد و مابقی با گردافشانی از طریق حشرات از جمله زنبورعسل صورت می گیرد که طی سالهای اخیر به دلیل سمپاشی های بی رویه حشرات مفیدی همچون زنبورعسل در حال از بین رفتن هستند که امیدواریم با راه اندازی این ستاد بخشی از مشکل برطرف شود.

کد خبر 26395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =