تشکل‌های ملی در حوزه‌های مختلف دام، طیور و آبزیان آمادگی دارند تا در اجرایی شدن قانون انتزاع نقشی ایفا کنند.

 
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: مطابق مصوبه الحاقی مسائل تنظیم بازار، مقرر شد که شرکت پشتیبانی امور دام با اجرایی شدن قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی برگردد.

همایون دارابی افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید است و رسالت اصلی آن باید توجه به این امر باشد و در این راستا نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه نیز باید دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید محصولات کشاورزی، دام، طیور و آبزیان توسط بخش خصوصی و تشکل‌های مربوطه انجام می‌شود که در این راستا باید این قشر جایگاه خاصی در تنظیم بازار نیز داشته باشند.

دارابی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن قانون انتزاع و بازگشت شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی، جا دارد تشکل‌های ملی حوزه دام، طیور و آبزیان در مدیریت یا مالکیت جدید سهیم شوند.

وی تصریح کرد: بازگشت دوباره شرکت پشتیبانی امور دام را به فال نیک می‌گیریم و امید است شاهد حضور بیشتر تشکل‌های مربوطه باشیم.

آمادگی تشکل‌ها برای سهیم شدن در تولید، توزیع و قیمت‌گذاری

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی یادآور شد: بهترین مکان برای حضور تشکل‌های ملی، شرکت پشتیبانی امور دام بود که با برگشت آن به وزارت جهاد کشاورزی، بهتر است تولید، توزیع و قیمت‌گذاری نیز در اختیار این بخش باشد و تشکل‌ها در این بخش بتوانند سهمی در مدیریت آن داشته باشند.

دارابی تأکید کرد: حضور بیشتر تشکل‌ها در این بخش، علاوه بر تأثیر بر تولید، می‌تواند نقش مهمی در تعیین قیمت‌های متعارف داشته باشد.

گفتنی است، روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور یافتند و پیرامون عدم اجرای قانون انتزاع از دو وزیر پرسش شد. وزیر جهاد کشاورزی از آمادگی برای اجرای این قانون و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از ایجاد ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خبر دادند.

لازم به ذکر است، مقرر شد تا 9 دی‌ماه سال جاری زمان انتقال شرکت پشتیبانی امور دام با کلیه امکانات، دارایی‌ها، نیروی انسانی و ملزومات به وزارت جهاد کشاورزی باشد

کد خبر 26637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =