بر اساس مصوبه دولت، با تخصیص اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به دو سبد کالایی تا پایان سال بین ۱۵ میلیون نفر، هزینه هر سبد کالا برای دولت ۵۰ هزار تومان تمام می شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قانون ارائه سبد کالای دولتی به برخی اقشار جامعه به‌منظور اجرا به دستگاه‌های اجرایی امروز ابلاغ شد که بر اساس آن، سبد کالا شامل (1.8) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (10) کیلوگرم برنج، (4) کیلوگرم گوشت مرغ، (800) گرم پنیر بسته‌بندی (uf) و (1.8) کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه در دو نوبت تا پایان سال 1392 تحویل می‌شود.

سقف اعتباری که دولت برای این منظور در نظر گرفت، 1500 میلیارد تومان است که معاونت برنامه ریزی باید در اختیار وزارت صنعت قرار دهد.

بر اساس آنچه پیش از این سینکی معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت اعلام کرده بود، جامعه هدف این طرح 14 تا 15 میلیون نفر (خانوار) است که شامل کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی؛ روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به‌تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (به‌تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به‌تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه) و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور می شود.

بنابراین با توزیع اعتبار 1500 میلیارد تومانی بین 15 میلیون نفر، به هر نفر 100 هزار تومان می رسد که با توجه به اعطای دو سبد تا پایان سال، ارزش هر سبد کالایی 50 هزار تومان محاسبه می شود.

این در حالی است که قیمت بازار این سبد کالایی بین 80 تا 100 هزار تومان محاسبه شده است.

کد خبر 26699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =