وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: لایحه بودجه 93 بر اساس خوش‌بینی مذاکرات ژنو تدوین نشده و همچنین لایحه هدفمندی یارانه‌ها تا قبل از سال ۹۳ به مجلس ارائه می‌شود.


 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد امروز در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص انتقاد کارشناسان از لایحه بودجه 93 کل کشور و عدم تحقق منابع عنوان شده در این لایحه اظهار داشت: در برآورد لایحه بودجه سال 93 تلاش همه همکاران بر این بوده که ارقام مندرج واقع‌بینانه پیش‌بینی شود و این موضوع در خصوص درآمدهای نفتی و مالیاتی نیز صادق است و سعی کردیم، واقع‌بینانه باشد.

وی تأکید کرد: در بحث درآمدهای گمرک و مالیات آنچه در لایحه ‌آمده است، بر اساس مدل‌های ارائه شده از سوی همکاران در سازمان است که طبق روال فعلی انجام شده است.

طیب‌نیا با بیان اینکه دولت بر اساس خوش‌بینی به مذاکرات لایحه بودجه 93 را تصویب نکرده است، گفت: امیدواریم گشایشی در این بحث حاصل شود، اما برآوردها در منابع و درآمدهای لایحه بودجه واقع‌بینانه بوده است.

به گفته وزیر اقتصاد و امور دارایی در درآمدهای نفتی فرض بر این بوده که روال سال جاری ادامه پیدا کند که نه خوش‌بینانه و نه بدبینانه است و می‌توان گفت که واقع‌بینانه پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت روی هدفمندی یارانه‌ها به صورت کارشناسی در حال انجام کار است و مردم باید از سیاست‌های اجرایی دولت در این دستگاه‌ها داشته باشد و یکی از اصولی که در هدفمندی یارانه وجود دارد، شفاف‌سازی مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی است.

طیب‌نیا تأکید کرد: امکان پیش‌بینی قیمت انرژی باید برای فعالان اقتصادی به صورت شفاف طی 5 سال مشخص شود،تا بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند و نیز مردم باید به صورت شفاف مطلع باشند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار فارس، در خصوص اینکه چه زمانی لایحه هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارائه خواهد شد و آیا این موضوع به جلسات کمیسیون تلفیق خواهد رسید، تصریح کرد: تا قبل از سال آینده بر اساس تکلیف قانونی این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد و اکنون جلسات کارشناسی و مدلهای مختلف در حال بررسی و کارشناسی است.

کد خبر 26735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =