رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: به طور حتم، اجرای قانون انتزاع در وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع و مشکلات تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی موثر است.


محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امنیت غذایی کشور و به عنوان یک وزارتخانه تخصصی به طور کامل از مشکلات تولید و مسائل مربوط به مصرف کنندگان آگاه است.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به طور قطع در زمان وزیر سابق دچار اشتباهات زیادی شده که یکی از آنها واگذاری برخی بخش های تخصصی این وزارتخانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

یوسفی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این قانون در وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه اقدام به آزمون و خطا نکند، چرا که با انجام چنین اقدامات بی تدبیرانه ای بخش کشاورزی و امنیت غذای کشور آسیب می بیند.

وی تاکید کرد: باز گرداندن بخش های مرتبط به وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای قانون انتزاع می تواند صدمات وارده به بخش کشاورزی را طی سالهای اخیر جبران کند.

یوسفی در خصوص ذخیره سازی گوشت مرغ نیز گفت: با اجرای قانون انتزاع در بخش محصولات دامی، بخش ذخیره سازی گوشت مرغ نیز از این پس به وزارت جهاد کشاورزی محول می شود و تاکنون نیز ذخیره سازی خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر مجموع برنامه ها برای تولید، تنظیم بازار، تامین نهاده های مورد نیاز، میزان واردات و صادرات در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود، می تواند در توسعه و افزایش بهره وری بخش کشاورزی موثر واقع شود.

کد خبر 26747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =