رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در حال حاضر برای تولید محصول سالم و ارگانیک به دنبال حذف بخشی از نهاده های شیمیایی هستیم که این امر نیاز به فناوری و تکنولوژی های نوین دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اسکندر زند در حاشیه افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته افزود: هم اکنون فناوری ها و تکنولوژی خوبی در بخش تولیدات و فناوری های کشاورزی بکار گرفته می شود، اما برای تامین امنیت غذایی کشور به فناوری ها و تکنولوژی های نوین و پیشرفته نیاز داریم.

وی اظهار داشت: طی سالهای اخیر تحقیقات و پژوهش های محققان ایرانی در زمینه فناوری ها و تکنولوژی های نوین و در توسعه پایدار بخش کشاورزی نقش بسزایی داشته است که باید بیش از پیش این بخش تقویت شود.

زند با تاکید بر اینکه، تولید محصولات ارگانیک و سالم در بخش کشاورزی به فناوری های روز دنیا نیاز دارد گفت: در اکثر کشورهای پیشرفته جهان برای تولید محصول ارگانیک و سالم از تکنولوژی و فناوری روز استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در واقع تولید محصولات ارگانیک و سالم با بکارگری تکنولوژی های نوین در صنایع تبدیلی و تکمیلی ارتباط مستقیم دارد، بنابراین تلاش داریم کشور را به سمت تولید بیشتر محصولات سالم و ارگانیک سوق دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هم اکنون نیز در کشور محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک تولید می شود، اما آمار دقیقی از تولید این محصولات در دست نیست.

زند تاکید کرد: جهت گیری های لازم برای تولید محصولات ارگانیک و سالم کشاورزی صورت گرفته و این امر در اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

کد خبر 26904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا فتاحی ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 0
    "محصول سالم" کلاه بزرگی است که خانم ابتکار و آقای صفایی (در شهرداری و سازمان میادین میوه و تره بار) بر سر ملت گذاشته اند و از آن طریق موجب انتقال میلیاردها تومان پول از جیب مردم عوام و ناآگاه به جیب بنکداران و غرفه داران و دلالان میوه و تره بار شده اند. دکتر زند که دانشمند فاضلی هستند باید مراقب باشند در این دام نیفتند. محصول ارگانیک تعریف دارد. بر طبق این تعریف ما یا محصول ارگانیک نداریم یا کمتر از یک درصد داریم. اما محصول سالم تعریف ندارد . هر کسی از ظن خود یار می شود. در واقع همه محصولات باید سالم باشند. مگر می شود محصول ناسالم به خورد ملت داد؟