معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی کشور یکی از مهمترین سرفصل‌های برنامه ششم توسعه است، گفت: ایران توان آن را دارد که تا حد قابل توجهی در این زمینه خوداتکا شود.

اسکندر زند در مراسم امضای چهار قرارداد واگذاری دانش فنی به بخش خصوصی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به بخش صنعت راحت تر از ورود این بخش به حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: در کشاورزی این مسئله به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها مشکل است و ما در این راستا تلاش‌هایی را انجام می‌دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: کشور در شرایطی است که یکی از مهمترین سرفصل‌های برنامه ششم تامین امنیت غذایی است، ضمن اینکه کشور ما توان این را دارد که تا حد قابل توجهی در این زمینه خوداتکا شود.

زند با اشاره به اینکه کشور ما از نظر تولید کالری بین 52 تا 53 درصد خودکفا است، گفت: این میزان در برنامه ششم به 80 درصد می رسد اما محقق شدن این موضوع فقط با کمک بخش دولتی امکان‌پذیر نیست و ما نیازمند کمک بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، واگذاری 10 دستاورد کاربردی به بخش خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون را مورد اشاره قرار داد و افزود: این تعداد تا پایان سال 2 برابر می‌شود، ضمن اینکه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طی 4 سال گذشته امتیاز حدود 80 دستاورد تحقیقاتی را به بخش خصوصی واگذار کرده که 15 مورد آن مربوط به یک سال اخیر است.

در پایان این مراسم توافقنامه همکاری به منظور تولید خوراک ویژه ماهیان خاویاری و همچنین قرارداد واگذاری حق بهره برداری موقت از دانش فنی تولید مایه تلقیح (کود زیستی) مربوط به 3 محصول سویا، لوبیا و نخود بین موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر، موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهادکشاورزی و بخش خصوصی به امضا رسید.

منبع:مهر
کد خبر 5eca46202e5f41c78dfa4713a0b19b9a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =