با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم برداشته شود که این ممنوعیت تا دو هفته دیگر لغو می‌شود.

محمدحسین برخوردار، رییس مجمع واردات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر بالا و این که مراحل کارشناسی حذف ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم انجام شده است، اظهار کرد: حتی تعرفه‌ی واردات هر کدام از کالاهایی که در این اولویت قرار دارند نیز تعیین شده است.
وی ادامه داد: نتایج کارشناسی‌های انجام شده باید به کمیسیون ماده 1 رفته و بعد از تصویب اعضای کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود.
برخوردار با تاکید بر این که از آنجایی که دولت قبل ممنوعیت واردات این کالاها را در هیات‌ وزیران تصویب کرده بود حذف ممنوعیت آن نیز باید در هیات وزیران مصوب شود، اظهار کرد: تا دو هفته آینده ممنوعیت واردات این کالاها برداشته می‌شود.

رییس مجمع واردات در پاسخ به این سوال که این شبهه وجود دارد که وزیر صنعت، معدن و تجارت به سبب موضوع استیضاح خود ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم را همچنان اعلام نکند،‌ گفت: زمانی که نعمت‌زاده برای موضوع طرح شبنم به مجلس رفت رویکرد او مجلسیان را با خود همراه کرد.

وی اعلام کرد: برخی اقلام اولویت دهم بسیار قاچاق‌پذیر و تقلب‌پذیر هستند. بعید است نمایندگان مجلس در رفع ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم مخالفتی داشته باشند.

برخوردار با اشاره به این که ممنوعیت واردات برخی از کالاهای اولویت دهم موجب افزایش سرمایه‌گذاری در کشور شد، بیان کرد: تولید مقدماتی برخی از این کالاها در کشور فراهم شده و در حال حاضر باید با آزادسازی واردات این کالاها رقابت‌پذیری در کشور افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که برای حمایت از تولید داخل باید واردات را با دیوار تعرفه کنترل کرد، گفت: آنهایی که ارز‌بری بیشتری دارند باید با تعرفه بیشتری وارد شوند. مجلس، درآمدها و هزینه‌های دولت را می‌داند و بعید است با حذف ممنوعیت واردات کالاهای اولویت دهم مخالفت کند.

رییس مجمع واردات در پایان با بیان این که باید ممنوعیت کالاهای سلامت محور آرایشی و بهداشتی که در این اولویت قرار دارند برداشته شود، تصریح کرد:‌ پیش از این نیز این کالاها نمایندگی مستقیم در ایران گرفته بودند ولی متاسفانه با ممنوعیت واردات این کالاهاقاچاق آنها بسیار زیاد شد.
کد خبر 26926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =