اعتبار۳۰۰میلیارد تومانی که دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر در نظرگرفته، به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی قرار است به دامداران داده شود،ولی رییس اتحادیه دامداران از عدم تخصیص این اعتبار گله‌مند بوده و می‌گوید:اعتباری به دست ما نرسید.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس توافقات انجام شده بین دامداران و دولت قرار بود برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر خام، قیمت نهاده دامی بر اساس نرخ‌های سال گذشته به دامداران تحویل داده شود که این کار از 7 ماه گذشته محقق نشده و در این چند ماه دامداران بدهکار شده اند.وقتی دولت نتوانست نهاده را با نرخ سال گذشته به دامداران تحویل دهد، اعلام کرد که یک اعتبار 300میلیارد تومانی به کارخانه‌ها داده خواهد شد تا از این طریق اجازه افزایش قیمت شیر را ندهد.

بر اساس این گزارش، بیش از دو ماه است که خبر اعتبار 300میلیارد تومانی مطرح شده ولی هنوز خبری از اختصاص آن نیست. البته موضوع دیگری که در این زمینه مطرح شد این بود که دامداران معتقدند این اعتبار باید به آنها تخصیص پیدا کند نه کارخانه ها و دبیر انجمن صنایع لبنی نیز با این موضوع موافق بود و طی مصاحبه ای به تسنیم اعلام کرد که موافق چنین کاری است.

گفتنی است، در این بین اتحادیه ها و یا سازمان ها مصاحبه‌های مختلفی در این زمینه انجام داده‌اند ولی نتیجه همه آنها این است که تکلیف اعتبار 300میلیارد تومانی دولت مشخص نیست.  طی هفته گذشته دبیر انجمن صنایع لبنی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که به تازگی وزارت صنعت فهرست دامداران را از انجمن صنایع لبنی خواسته و قرار است به ازای هر یک کیلوگرم شیر تحویلی 190 تومان به حساب دامداران واریز شود. باکری تصریح کرده بود، وقتی فهرست دامداران را می‌خواهند یعنی اعتبار تخصیص یافته است.

اما سعید سلطانی، رییس اتحادیه سراسری دامداران از این موضوع اطلاعی نداشته و در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه هنوز اعتباری به ما اختصاص داده نشده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه یک طرف قرارداد اتحادیه دامداران است هیچ فردی از ما سؤالی نکرده که تکلیف این اعتبار چه می شود.

وی ادامه داد: بنده نماینده دامداران هستم و هیچ صحبتی در این زمینه با من نشده که چه تصمیمی اتخاذ شده است و به دلیل اینکه 7 ماه است هزینه‌ای به آنها تخصیص نیافته، متضرر شده‌اند. این اعتباری که از آن صحبت می‌کنند نیز آنقدر با تأخیر به دست دامدار می رسد که دیگر ارزشی ندارد.

کد خبر 26999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =