مدیر امور عشایر استان تهران از اختصاص تسهیلات برای تهیه ۵ هزار تن نهاده دامی برای عشایر استان تهران خبر داد.


سیروس نصیری مدیر امور عشایر استان تهران  از اختصاص تسهیلات ویژه برای تهیه نهاده‌های دامی عشایر این استان خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش 30 تا 35 درصدی بارندگی در سطح استان تهران و کاهش علوفه مراتع، مقرر شد تا 5 هزار تن نهاده دامی به عشایر این استان اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: عشایر می‌توانند با ضمانت‌نامه مورد قبول تعاونی اقدام به دریافت تسهیلات ویژه نهاده‌های دامی کنند و این تسهیلات را پس از 6 ماه در 6 قسط بازپرداخت کنند.

وی با بیان اینکه عشایر استان تهران با مراجعه به تعاونی و اتحادیه‌های عشایری شهرستان مربوطه و با کمترین مراحل اداری می‌توانند، از این تسهیلات برخوردار شوند، گفت: از هفته آینده بحث‌های اداری آن عملیاتی می‌شود و این کار با پیگیری استاندار در شورای عشایری استان و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر از طریق پشتیبانی امور دام صورت گرفته است.

نصیری تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات مذکور مبلغ 4 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در رابطه با تأمین علوفه در جهت تقویت تشکل‌های عشایری به منظور خدمات‌رسانی در تأمین نهاده‌های دامی به تعاونی‌های عشایری استان تهران در نظر گرفته شده که 25 درصد آن در حال پرداخت است.

منبع:فارس
کد خبر dde1148604a94bd1b80f94e70a49587a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =