دربی ها همیشه فرصتی بوده اند برای دور شدن ازناچیزی های فوتبال ایران، دربی ها همواره موقعیتی احساسی پدید آورده اند، برای حرف زدن از خود فوتبال؛ از برتری هایش، از دیدنی هایش و آرزوهایی که در این 55 سال یا عقب تراز آن داشته ایم!
دو رقیب دیرینه سرخ و آبی پایتخت، بازهم نگاه ده ها میلیون ایرانی فوتبالی و حتی غیرفوتبالی را به چهارچوب مستطیل سبزوساق های 22 بازیکن داخل میدان واندیشه های پیاده شده مربیان شناخته شده دو تیم خیره می کنند تا با هیجان آن، هرچند به لحاظ فنی فاکتورهای دلچسب یک فوتبال تماشاگرپسند را نداشته باشد، اما دست کم برای دو ساعت و شاید هم ساعت‌ها (به همراه کری خوانی های جذاب قبل وحین بازی) مشکلات اقتصادی و... را به کناری نهند.مشکلاتی که در مقیاسی دیگر برای مدیران حوزه کشاورزی و صنایع غذایی کشورمان نیز خسته کننده است و شاید هیجان این دربی‌ها، مفری باشد برای خلاصی هرچند کوتاه مدت از بالا و پایین شدن حساب های بازار محصولات کشاورزی و غذایی! در عین حال لازم می دانیم که مراتب بی تقصیری خود را درغالب بودن گرایش هواداران پرسپولیسی این مصاحبه های تصادفی اعلام کنیم و از خود شما خوانندگان بخواهیم تا اگر مدیرانی را می شناسند که استقلالی هستند یا هنوز به استادیوم می روند برای گزارش های احتمالی بعدی به ما معرفی کنید:

خاطره فوتبالی مشاورعالی وزیرجهادکشاورزی

محمدحسن شریعتمدار پدر زراعت ایران و مشاور عالی وزیرجهادکشاورزی، به رغم سن مجربی که دارد و موهایش را در بخش کشاورزی سفید کرده است، با هیجان جوانی 18 ساله از شور و حال فوتبال صحبت می کند و اگرچه به دلیل مشغله های شدید امورات وزارت جهادکشاورزی، فرصت دیدن تمام بازی های پرسپولیس را ندارد، اما در روزهای تعطیل بیننده بازی های پرسپولیس است و زمانی که مربیانی حماسه ساز و اسطوره آفرین مانند علی دایی سرمربیگری این باشگاه را برعهده دارند، انگیزه اش برای تشویق و دیدن موفقیت تیم با ریشه پایتخت دوچندان می شود.

معاون زراعت دوران وزارت عیسی کلانتری، دبیرکل کنونی خانه کشاورز که روزگاری دبیرکل کمیته ملی المپیک هم بوده است، از آنجا که به رسم بزرگان این مرز و قوم برای مرام ورزشی و عرق وتعصب ملی و باشگاهی ارزش زیادی قائل است، به خاطره ای از همراهی اش با عیسی کلانتری در بازدید از یکی از کمپ های تمرینی تیم ملی استناد می کند که در یکی از اردوهای سال 1372 خورشیدی مشغول بازدیدی از ورزشگاه آزادی بودند و وقتی عیسی کلانتری و همراهان وارد مجموعه می شوند، تمام بازیکنان وقت دور او حلقه می زنند و مطالبه پول وجایزه تشویقی می کنند! شریعتمدار می گوید: در همان جا بود که به دکتر کلانتری گفتم این ها در قبال دریافت وجه می خواهند هم شهرت و محبوبیت کسب کنند و هم برای میهن حماسه بیافرینند!؟ که البته در آنجا دکتر کلانتری از پرداخت حقوق به آن ها( آن هم با رقم های ناچیز آن زمان دفاع کرد) اما من گفتم با این حساب برخی چهره های کارشناس کشاورزی یا کشاورزانی که حاضر بودند بدون سود هم برای تولید گندم درایران انواع مشقات را متحمل می شوند، چه باید بگویند!

دبیرکل کانون صنایع غذایی: بازی پرسپولیس و سپاهان به استادیوم رفتم

کاوه زرگران دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران نیز در گفت وگوی کوتاه تلفنی با خبرنگار ایانا، با بیان این که تیم مورد علاقه او از دوران کودکی پرسپولیس بوده است و از زمانی که این تیم پیراهن های دو رنگ قرمز و سفید را می پوشید و شاهرخ بیانی در پرسپولیس بود بازی های آن را تا امروز دنبال کرده است، پیرامون این که آخرین بار چه زمانی به ورزشگاه رفته بوده است، می گوید :در بازی پرسپولیس با سپاهان که در آن بازی پرسپولیس به مربیگری افشین قطبی و با گل دقیقه 96 سپاهان را شکست داد و قهرمان شد، به ورزشگاه آزادی رفتم. وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که درشهر آورد امروز نیز پرسپولیس برنده میدان باشد.

دبیرانجمن آب معدنی: هنوز هفتگی یکبار فوتسال بازی می کنم

پیمان فروهر دبیر انجمن صنایع آب معدنی ایران نیز در گفت وگو با خبرنگار ایانا، پیرامون دربی می گوید: امروز در سن 44 سالگی با شور و حال همان 7 سالگی که فوتبال را درزمین های خاکی یا کوچه پس کوچه های محل سکونت دنبال می کردم دنبال می کم و فقط یک هوادار نیستم، بلکه هفته ای یکبار برای بازی های فوتسال به یکی از سالن های ورزشی می روم.

فروهر در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که با هر کدام از مدیران بخش کشاورزی یا صنایع غذایی که صحبت کرده پرسپولیسی بوده اند و این امر انعکاس گزارش را به دلیل بروز شائبه تعصب خبرنگارخبرگزاری دشوار می کند، با کری خوانی می دهد و می گوید: نه اینکه همه پرسپولیسی باشند، این بیشتر به خاطر این است که استقلالی ها پس از دربی معروف و باخت به پرسپولیس 10 نفره، آن هم در عرض 10دقیقه، دیگر برای ادعای استقلالی بودن رویی ندارند!

فروهر فارغ از شوخی اظهار امیدواری می‌کند که بازی امروز بازی کسالت باری نباشد و در کنار برد پرسپولیس، همه تماشاگران با رضایت از کیفیت بازی ورزشگاه را ترک کنند.

حسین چمنی: من هوادار پگاه هستم!

حسین چمنی مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران که چهره ای با کاراکتر مثبت و موفق روابط عمومی در حوزه صنعت غذا به طور عام و شیر به طور خاص است واتفاقا سابقه راه اندازی باشگاه پگاه گیلان را نیزدر کارنامه دوران روابط عمومی خود دارد، وقتی با پرسش خبرنگار ایانا مواجه می شود که هوادار کدام تیم هستید همچنان می گوید:" پگاه"!

اما چمنی درعین حال می افزاید: فارغ از شوخی، آرزو دارم تا هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در اوج باشند تا استخوان بندی تیم ملی در آستانه رقابت‌های مهم جام جهانی فوتبال در برزیل 2014 با قدرت باشد. مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران در عین حال با اشاره به خروج برخی بازیکنان استقلال از لیگ ایران و رفتن به لیگ های کشورهای ضعیف فوتبالی، از این مساله ابراز نگرانی می کند.

چمنی در حاشیه همین گفت وگو وقتی با یاد آوری خبرنگار ما پیرامون برخی گوشه کنایه ها که به اسپانسری تیم ملی فوتبال در زمان اسپانسری کوتاه مدت شرکت صنایع غذایی "زرماکارون" در چند سال گذشته شده بود، می افزاید: اتفاقا همین شرکت های تولید کننده مواد غذایی هستند که باید اسپانسر فوتبال یا ... باشند؛ چرا که محصولات غذایی در وعده های سه گانه مردم جا دارد و وجود تیم هایی مانند ذوب آهن، پیکان، مس ومانند آن ها چه نقشی در اثرگذاری براذهان و زندگی هواداران فوتبال دارد!؟

مدیرعامل پدرخوب: بدنم مقابل 100 هزار تماشگر می لرزید!

شهرام فخار، مدیرعامل رستوران های زنجیره ای" پدرخوب"، به دلیل سابقه بازی درسال‌های جوانی برای تیم‌های فوتبال شاهین و پرسپولیس می تواند گزینه مناسب دیگری باشد برای اظهار نظر در مورد شهر‌آورد امروز. او با بیان این که پس از شاهین 2 فصل را نیز در خدمت باشگاه پرسپولیس بوده است، می گوید: اما برای من مربیان و بازیکنان هر دوتیم محترم هستند و در تیم استقلال نیزدوستان خوبی مانند رحمتی و برهانی دارم. فخار با تحلیلی مختصر در مورد شهر آور امروز نشان می دهد هنوز هم فوتبال را با دقت دنیال می کند و مشغله های گسترده رستوران های زنجیره ای پدرخوب، مانع لذت بردن او از جاذبه های پرهیجان مستطیل سبز نشده است. او پیش بینی دقیق نتیجه این بازی را دشوار م یداند اما با استناد به تجربه و دانش بازی خوانی امیرقلعه نوعی باخت استقلال را به رغم مهر های کم تکنیک تر قطعی نمی داند. او معتقد است اگر علی دایی در نیمکت عصبی نباشد و مهاجمان پرسپولیس موقعیت های طلایی مقابل دروازه را مقابل رحمتی هدر ندهند، می توان شانس پرسپولیس را روی کاغذ بیشتر دانست.

مدیرعامل رستوران های زنجیره ای پدرخوب، در مورد این پرسش ما که گرفتاری های مدیریتی امروز تا چه اندازه م یتواند در نرفتن یک مدیر ورزشکار مثل شما به استادیوم تاثیرگذار باشد، می گوید درکنار ابراز لطف ها ودعوت های دوستان شخصا هم خیلی دوست داشتم از نزدیک نظاره گر شو رو هیجان یک مسابقه فوتبال باشم اما به کار بردن الفاظ زشت و رکیکی در ورزشگاه و شکستن حرمت اخلاقی و خانوادگی بازیکنان ومربیان مانع لذت بردن من یا امثال من از حضور در جو استادیوم می‌شود. به گفته فخار، اگر وضعیت اخلاقی استادیوم همچنان مساعد بود، مسوولیت های مدیریتی هم مانع حضور مدیران علاقه مند دراستادیوم نمی شد.

فخار یکی از علل ریزش تماشاگران ورزشگاه ها را همین امر می داند و با اشاره خاطره ای از دیدار شاهین و پرسپولیس که او در آن زمان سنگربان 17 ساله شاهین بود، بدنش از حضور و تشویق نزدیک به 100 هزار نفر در درون دروازه می لرزید!

دبیرکل سابق کانون صنایع غذایی: من یک بارسلونایی تمام عیار هستم!

علی موحد دبیرکل سابق کانون انجمن های صنایع غذایی در گفت وگو با ایانا تیم محبوب خود را بارسلونا می داند و می گوید: خودم نیز درک نمی کنم که چرا عشق و علاقه به بارسلونا تمام فضای ذهنی مرا گرفته است!

وی با بیان این که شاید برخی اتفاق ها و حواشی منفی پرسپولیس و استقلال در این تعصب او به یک تیم خارج از کشور مثل بارسلونا موثر بوده باشد، می افزاید; البته شاید در این مساله تا حدودی هم تعصب افراد خانواده ام به این دو تیم و هیجان شدید هنگام شهرآورد در منزل باعث شده باشد که مصلحت در این باشد که برای مدیریت شور و هیجان داغ کری خوانی های هنگام بازی، گرایش نسبی من به یکی از دو تیم هم پنهان بماند. اگرچه در ادامه و تحت فشار خبرنگار ایانا، موحد هم گرایش غالب خود را پرسپولیس اعلام کرد و خبرنگار ما از گفت و گو با یک مدیر استقلالی در بخش کشاورزی یا صنایع غذایی دست خالی ماند!

مدیرعامل اتحادیه دامداران: از کودکی پرسپولیسی بودم

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران هم از بخت خوب یا بد ما پرسپولیسی ازآ ب درآمد! او با بیان این که از کودکی در تمام لحظات فوتبالی او پرسپولیس حرف اول را می زده است، در عین حال تاسفش را از سرنوشت بد تیم های شیرازی در لیگ برترپنهان نمی کند و با بیان این که تیمی مثل فجر بهترین بازیکنان را برای تیم های ملی می ساخت و یا برق که زمانی تیم استخوان داری بود، می گوید : با این حال امیدوارم امروز پرسپولیس با شکست استقلال دل هواداران بی شمارش را شاد کند و در کورس قهرمانی نیز باقی بماند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران، با بیان این که برخلاف دهه 70 که برای دیدن فوتبال به ورزشگاه می رفت، می گوید: به دلیل رفتارهای اخلاقی تماشاگرنماها، سال های طولانی است که ترجیح می دهد بازی های فوتبال را فقط از طریق تلویزیون دنبال کند.

 

کد خبر 27051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =