تاجران اروپایی اعلام کردند محموله‌های گندم آلمان به حجم ۲۵۰ هزار تن در ماه ژانویه(ماه جاری میلادی) از بنادر این کشور به مقصد ایران بارگیری و ارسال خواهد شد.

 به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تاجران اروپایی گفتند، حدود 250 هزار تن گندم از آلمان به مقصد ایران در ماه ژانویه ارسال خواهد شد.

یک تاجر غلات در این زمینه گفت: این محموله‌ها نشان می‌دهد که حجم بسیار زیاد گندمی که ایران در اوایل ماه دسامبر خریداری کرد، از آلمان تامین خواهد شد.

به گفته تاجران غلات، ایران در 5 دسامبر پس از توافق ژنو و قرار برای کاهش تحریم‌ها، حدود 180 هزار تن گندم از منطقه دریای بالتیک خریداری کرده است.

ایران با وجود تحریم‌های غرب، هرگز از خرید مواد غذایی از بازنمانده است اما تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا و آمریکا، در 2 سال گذشته، این تجارت را برای این کشور به علت موانع پرداخت‌ها و مشکلات کشتیرانی مشکل ساخته است.

به گفته تاجران غلات، قرار است در ماه ژانویه (ماه جاری میلادی) حداقل 4 کشتی فله‌بر در بنادر آلمان به مقصد ایران گندم بارگیری کنند.

یک تاجر اروپایی گفت: ایران در فصل گذشته یکی از مشتریان بزرگ آلمان در زمینه خرید گندم بود است. این کشور بیش از یک میلیون تن گندم به ایران فروخته است و به نظر می‌رسد که آلمان سهم بزرگی در فروش گندم به ایران برای فصل آینده همزمان با کاهش تحریم‌ها داشته باشد.

وی افزود: من پیش‌بینی می‌کنم که ایران گندم بیشتری از آلمان بخرد.

کد خبر 27053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =