این وعده داده شد که به‌زودی 15 میلیارد تومان به صندوق زنبور عسل برای انجام امور اتحادیه‌ها مانند پایش، برندسازی، آزمایشگاه و مسائل زیرساختی پرداخت می‌شود، اما از چهارم اردیبهشت‌ماه 92 همچنان این پول در صندوق بلوکه شده است!

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور در حاشیه هشتمین سمینار پژوهشی زنبور عسل ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با تلاش‌های فراوانی که در روزهای پایانی دولت گذشته صورت گرفت، موفق به دریافت ردیف بلاعوضی برای تأمین نهاده‌ها و تقویت صنعت زنبورداری کشور شدیم، اما با توجه به اینکه این پول از محل هدفمندی یارانه‌ها تأمین شده بود، در اختیار صندوق مادرتخصصی بخش کشاورزی قرار گرفت.

عفت رییسی سرحدی افزود: این وعده داده شد که به‌زودی برای انجام امور اتحادیه‌ها مانند پایش، برند، آزمایشگاه و مسائل زیرساختی 15 میلیارد تومان به صندوق زنبور عسل پرداخت می‌شود، اما از چهارم اردیبهشت‌ماه 92 این پول در صندوق بلوکه شده است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق مادرتخصصی ادعای 48 درصد از این مبلغ را دارد، در حالی که این پول از محل هدفمندی یارانه‌ها و صرفه‌جویی ماده هشت تأمین شده و قابل پرداخت به صندوق و مؤسسات دولتی نیست.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور تصریح کرد: اتحادیه برای این 15 میلیارد تومان، برنامه‌های خوب فراوانی دارد، اما 9 ماه است که از دسترس تشکل‌ها خارج شده است و امید می‌رود که به کمک وزیر جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید، این پول به بخش صنعت زنبورداری کشور برگردد.

گفتنی است، تاکنون مسئولان صندوق توسعه مادرتخصصی بخش کشاورزی در این باره اظهار نظری نکرده است.

کد خبر 27255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =