مدیر کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری حدود 13.5 درصد در تولید دانه‌های روغنی به خودکفایی رسیده‌ایم و درصددیم تا پایان برنامه پنجم ضریب خودکفایی تولید این محصولات به حدود 27 درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا درگاهی که در نشست خبری به مناسبت دهه فجر سخن می‌گفت اظهار کرد: در سال‌های 57 و 58 تولید سویا،‌ آفتابگردان، دانه‌های روغنی و پنبه محدود به چند استان بود در حالی که هم اکنون در 31 استان کشور پراکنده شده است.

وی افزود: در محصولی مانند چغندر قند که جزو گیاهان صنعتی محسوب می‌شود عملکرد تولید در واحد سطح زیر کشت از 24 تن به بیش از 42 تن رسیده و کیفیت این محصول نیز افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر در تولید نیشکر نیز به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌ایم که می توان به احداث و راه‌اندازی 10 واحد تولید نیشکر در کشور اشاره کرد که حدود 52 درصد نیاز داخلی در زمینه مواد قندی را فراهم می‌کند.

درگاهی اظهار کرد: در تولید پنبه نیز اقدامات مناسبی انجام شده و از آنجا که بیش از 25 درصد هزینه تولید این محصول به عملیات برداشت بازمی‌گردد تلاش شده تا در سال‌های گذشته حدود پنج دستگاه کمباین به صورت نمونه وارد و در مزارع پنبه آزمایش شود که البته مقرر شده تا 20 دستگاه دیگر با یارانه 40 درصدی بلاعوض دولت نیز وارد شود که می‌تواند تاثیرات مطلوبی در تولید پنبه داشته باشد.

کد خبر 27302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =