فود پرس - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از دستیابی به بالاترین رکورد تولید نیشکر در اراضی زیر کشت این شرکت در طول ۲۵ سال فعالیت خود خبر داد.

به گزارش فود پرس، نسیم صادقی در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به تولید چهار میلیون و ۷۲۵هزار تن نیشکر در سال زراعی ۹۲ – ۹۳ اظهار کرد: این رقم ۱۱۶هزار تن بیش از رقم پیش بینی شده است.
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان داشت : در زمینه تولید شکر خوشبختانه در طول چند سال گذشته تولید ما سه برابر شده و اکنون به تنهایی به انداره تمامی تولید کنندگان چغندری کشور تولید داشته و ۴۰ درصد شکر کشور را نیز تولید می کنیم و امیدواریم سال دیگر به تولید بالای پانصدهزار تا پانصد و پنجاه هزار تن برسیم.
صادقی ادامه داد: از مهمترین برنامه های ما در سال آینده تولید بیش از پانصد تا پانصدو پنجاه هزار تن نیشکر، تولید شکر طعم دار است که مجوز صادرات آن را دریافت کرده ایم اما در مورد مجوز داخلی آن هنوز موفق نشده ایم. برنامه دیگر تولید هفت هزار تن شکر قهوه ای در واحد میرزاکوچک خان است و همچنین برنامه تولید شکر دارویی در واحد فارابی هست و همچنین ایجاد یک واحد تولید الکل سوختی در واحد امیرکبیر و برنامه های دیگری که بزودی اعلام می شود.
این مقام مسئول یادآورشد: مجموعه مراودات مالی شرکت چه در بخش کمک های بلاعوض چه در بخش اجاره تجهیزات و همچنین در خصوص پیمانکاران محلی با بیش از ۱۷۰ روستا های همجوار شرکت در سال گذشته بیش از ۶۷ میلیارد تومان است. سعی کردیم به مساجد و مدارس این روستاها نیز در حد توان خود کمک کنیم.
مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی یادآورشد: در زمینه تولید شکر خوشبختانه در طول چند سال گذشته تولید ما سه برابر شده و اکنون به تنهایی به انداره تمامی تولید کنندگان چغندری کشور تولید داشته و ۴۰ درصد شکر کشور را نیز تولید می کنیم و امیدواریم سال دیگر به تولید بالای پانصدهزار تا پانصد و پنجاه هزار تن برسیم.
وی ادامه داد: مزارع توسعه نیشکر سالانه ۷۸۶ هزارتن اکسیژن تولید و بیش از یک میلیون تن co2 جذب می کنند این ویژگی در بحث های زیست محیطی کمتر دیده شده است.
در زمینه تولید MDF متاسفانه به دلیل واردات زیاد با مشکل فروش روبرو بوده ایم، در این زمینه کمتر به تولید داخل توجه شده است در حالی که MDF تولیدی ما از کیفیت خوبی برخوردار است.مدیریت توسعه نیشکر همواره باید قدرت چانه زنی در عرصه ملی برای سرمایه گذاری جدید را در دستور کار داشته باشد، تمامی واحدهای نیشکری مدیرعامل بومی و مقیم خوزستان دارند که مرتباً مورد نظارت مدیریت شرکت قرار می گیرند.
وی این میزان تولید را قابل توجه خواند و یادآوری کرد: این تولید در حالی به دست آمده که بین ۲۰۰تا ۳۴۰میلی متر بارندگی در واحدها داشتیم که همین بارندگی ها در هر نوبت باعث تاخیر ۱۵ روزه در عملیات برداشت می شد.
صادقی گفت: از این میزان برداشت ۴۵۲هزار تن شکر خام به دست آمده که از آن نیز ۴۰۶هزار تن شکر سفید تاکنون استحصال شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سال زراعی آتی را سال مناسبی در برداشت و استحصال شکر برای شرکت دانست و گفت: برداشت نیشکر به میزان پنج میلیون و ۴۰۰هزار تن و تولید ۵۰۰هزار تن شکر خام بر اساس برآورد اولیه برای سال زراعی ۹۳ – ۹۴ پیش بینی می شود.
وی همچنین از تولید ۳۲میلیون لیتر الکل طبی، شش هزار و ۹۰۰ تن خمیر مایه، ۶۱هزار متر مکعب ام.دی.اف و ۳۴هزار تن خوراک دام در سال زراعی جاری که تا دو ماه آینده به اتمام می رسد خبر داد.
کد خبر 40درصد شکر کشور را شرکت توسعه نیشکر تولید می کند تولید چهار میلیون و ۷00هزار تن نیشکر در سال زراعی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =