هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته ایران با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، برخی از نمایندگان مجلس و روسای اتحادیه ها و انجمن های وابسته و همچنین مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی از یکم تا سوم اسفند ماه آینده در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته؛ پیش از این قرار بود در تاریخ 6 تا 9 آذر ماه سال جاری برگزار شود، اما برای هماهنگی بیشتر با نمایشگاه دام، طیور و دامپزشکی و همچنین بازدیدکنندگان و میهمانان مشترک هر دو نمایشگاه، تاریخ برگزار آن به اول اسفند ماه آینده موکول شد.

هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته با مشارکت و همکاری سازمان شیلات ایران، سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد(فائو) و سازمان منطقه آزاد کیش، برگزار خواهد شد.

تاکنون بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی از ایران و 11 کشور جهان، برای حضور در این نمایشگاه نام نویسی و اعلام آمادگی کرده اند.

در هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته؛ شرکت ها و نمایندگانی از کشورهای بلژیک، ایتالیا، انگلستان، آلمان، عراق، ارمنستان، فرانسه، روسیه، یونان، هلند و هند آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را در زمینه آبزی پروری، شیلات، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، تجهیزات آزمایشگاهی، مواد و صنایع غذایی، صنایع بسته بندی و نشریات و مجلات مرتبط با صنایع شیلات و آبزیان به معرض نمایش می گذارند.

در این نمایشگاه همچنین صنایع، تجهیزات، خدمات و موضاعات مربوط به شیلات از جمله تکثیر، پرورش، صید، عمل آوری، فرآوری ماهیان، نگهداری، دام ماهیگیری، ماهیگیری صنعتی، فرآوری محصولات شیلاتی تجهیزات نگهداری آبزیان، تولید کنندگان خوراک آبزیان، تجهیزات آبزی پروری، پودر ماهی، تجهیزات، تاسیسات و ماشین آلات تولیدکننده صدف، تجهیزات، تاسیسات و ماشین آلات صنایع فرآوری آبزیان، وسایل و تجهیزات ضد عفونی کننده، ماشین های بسته بندی، صنایع فرآوری آبزیان، سیستم برودتی و سردخانه ای، غذاهای نیمه پخت آبزیان، سیستم تهویه، فرآورده های جدید آبزیان، ماشین آلات حمل و نقل و انتقال آبزیان و فرآورده ها، ساخت و تعمیر شناورها و ادوات صیادی، تجهیزات و ادوات تصفیه خانه های آب، تولید مکمل های غذایی و درمانی، تجهیزات نگهداری صید بر روی شناور(سرد سازی)، تجهیزات، ماشین آلات و صنایع پرورش ماهیان زینتی، طراحی، نصب و راه اندازی کارخانجات فرآوری آبزیان، طراحی، نصب و راه اندازی استخرهای پرورش ماهی، صنایع دستی دریایی، پرورش کروکدیل و تغذیه آبزیان پرورشی ارائه خواهد شد.

قرار است در حاشیه بر پایی هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته؛ اولین کنفرانس بین المللی تجارت آبزیان و سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شیلات نیز با حضور صاحبنظران، کارشناسان، متخصصان و برخی از مقامات کشوری برگزار شود.

برگزاری جشنواره غذا، کلاس آموزش ماهیگیری و مسابقه ماهیگیری در محله اسکله تفریحی جزیر کیش از دیگر بخش های جانبه این نمایشگاه است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته با هدف ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ دریایی کشور، ارائه دستاوردها و توانمندیهای شیلات کشور، ارتقاء سطح دانش مسئولان، مدیران و کارشناسان، بهره گیری هوشمندانه از ابزارهای مدرن به منظور ایجاد تغییرات گسترده در حوزه شیلات، توسعه صادرات محصولات شیلاتی و تبادل تجربیات برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان زیر بخش شیلات کشور ضمن آشنایی با فناوری های روز جهان در عرصه های متنوع تولید و استحصال، فرآوری، عرضه، بازاریابی و صادرات آبزیان با جلب و جذب دانش و امکان تبادل اطلاعات و تجربیات به پیشرفت و توسعه دست یابند.

در حال حاضر آنچه بر اهمیت و ضرورت استفاده از آبزیان به عنوان یک کالای اصلی در سبد غذایی جامعه و شناخت ارزش اقتصادی آن بیش از گذشته می افزاید، در درجه اول انگیزه سالم زیستن و سلامت خواهی جامعه و در درجه دوم توجه به توسعه صادرات است که لازمه آن گسترش، انتشار و تبادل اطلاعات در زمینه شیلات، آبزیان است که یکی از موثرترین ابزار دسترسی به این هدف، برگزاری نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری در حال توسعه با دارا بودن 5700 کیلومتر مرز آبی، دارای جایگاه ویژه و ارزنده ای در توسعه و تجارت شیلات و آبزیان و همچنین صادرات غیر نفتی است.

کد خبر 27421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =