مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های پنبه و دانه های روغنی کشورگفت:تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی می تواند به تحقق و توسعه کشت، تکمیل زنجیره تولید و رسيدن به خودکفایی در تولید پنبه و دانه های روغنی کمک کند.

فرامرز شعبانی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درخصوص طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اظهار داشت: اتحادیه ما از مدتها قبل در تلاش تشکیل صندوق تخصصی پنبه  و دانه های روغنی از طریق صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با مشارکت انجمن صنایع نساجی، انجمن صنایع روغن کشی، انجمن صنایع پنبه پاک کنی، بوده است.

وي افزود: ولیکن با اغتنام از این فرصت و در این خصوص از وزیر جهاد کشاورزی و اعضاي کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخواست نموده ایم حال که چنین صندوقی در شرف تأسیس و تشکیل است محصول پنبه را نیز که هم یک گیاه روغنی و هم یک گیاه لیفی بسیار با ارزش و استراتژیک است، شامل گردیده و صندوق مذکور بنام صندوق حمایت از توسعه کشت پنبه و دانه های روغنی نامیده شود.

شعباني با بيان اينکه سال‌هاي متمادي از تشکیل و فعالیت اتحاديه تعاوني‌هاي پنبه و دانه ‌هاي روغني مي گذرد، ادامه داد: تعاونی‌ها و کشاورزان تولیدکننده پنبه و دانه های روغنی عضو آن هستند و می توان از ظرفیت و پتانسیل این اتحادیه و تعاونیهای عضو آن در طرح موصوف استفاده کرد.

وي افزود:  لذا درخواست گردیده اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی پنبه و دانه های روغنی کشور با اتحادیه ای که در بند 6 ماده 5 اساسنامه طرح پیشنهادی صندوق بعنوان عضو هیئت امنا در نظر گرفته و بعداً تشکیل خواهد شد جایگزین گردد.  
 
شعباني با تأکید بر اهمیت تشکیل این صندوق اضافه کرد: از آنجا که در اجرای برنامه ها و طرح ها، دریافت تسهیلات مورد نیاز از منابع مالی همواره با مشکلات زیادی همراه بوده است لذا با تشکیل این صندوق این مشکل مرتفع شده و اجرای برنامه ها و طرح ها با سرعت بیشتری عملی خواهد شد.

وي افزود: این صندوق می تواند به تحقق و توسعه کشت پنبه و دانه های روغنی و تکمیل زنجیره تولید و نیل به خودکفایی در تولید پنبه و دانه های روغنی کمک کند.

شعباني تاکيد کرد: علاوه براين  با توجه به اصل 44 قانون اساسی و چشم انداز بیست ساله و قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش تصدی گری دولت و بهره مندی از حداکثر امکانات بخش غیردولتی،  مي توان از اين صندوق استفاده بهینه کرد.

کد خبر 27544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =