معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تنها بخش کوچکی از طرح‌های شیلاتی به موسسه جهاد نصر واگذار شده و در حال حاضر صنعت شیلات ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

عبدالمهدی بخشنده - معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی - در نشست صبحانه اتاق بازرگانی ایران با فعالان بخش خصوصی کشاورزی در پاسخ به خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مبنی بر این‌که آیا واگذاری طرح‌های بزرگ شیلاتی به موسسه جهاد نصر به عنوان یکی از موسسات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی خلاف اصل 44 قانون اساسی نیست؟ اظهار کرد: موسسه جهاد نصر یک موسسه عمومی غیر دولتی است که با توجه به شرکت‌های خصوصی که در این موسسه وجود دارند بخشی از طرح‌های شیلاتی به این موسسه واگذار شده است.

وی افزود: ظرفیت بالقوه بسیاری در صنعت شیلات وجود دارد که در تفاهم نامه امضا شده بین شیلات و موسسه جهاد نصر، بخش کوچکی از طرح‌های شیلاتی و با توجه به پتانسیل این موسسه طرح‌های کلان در زمینه توسعه زیرساخت بخش کشاورزی واگذار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن آمادگی دارند در صورت استقبال بخش خصوصی در هر زمینه‌ای از جمله صنایع شیلاتی با فعالان بخش خصوصی تفاهم‌نامه همکاری منعقد و طرح‌های بزرگ شیلاتی را واگذار کنند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش سازمان شیلات طی تفاهم‌نامه‌ای 12 بندی طرح‌های بزرگ شیلاتی از پرورش میگو و آبزیان تا صید در دریای عمان و سواحل کشورهای آفریقایی را به همراه طرح‌هایی از جمله توسعه و تجهیز ناوگان و بنادر صیادی را به موسسه جهاد نصر واگذار کرده است.

کد خبر 27634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =