نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس با تأکید بر اینکه جهاد نصر صنعت شیلات را به ورشکستگی خواهد کشاند،گفت: باتوجه به پرونده ناموفق جهاد نصر در اجرای پروژه های عمرانی به طورحتم کمیسیون کشاورزی به این واگذاری ورود خواهد کرد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه وضعیت شیلات در چند سال اخیر شرایط بسیار بیمار گونه ای پیدا کرده است، گفت: در سنوات گذشته دریای مازندران یکی از مهم ترین قطب های جهان برای استحصال خاویار بود، اما متأسفانه میزان خاویار اخذ شده در سال گذشته به تعداد انگشتان دست به کیلو هم نرسید.

نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی، مدیریت ضعیف در بخش شیلات را از عوامل کاهش برداشت خاویار عنوان کرد و افزود:از دیگر عوامل کاهش برداشت خاویار راعدم رعایت سلامت در حوزه های آبریز به طوری که بسیاری از معادن صنعتی در حاشیه رود خانه‌ها با رها سازی شن و ماسه به رودخانه ها باعث گل آلود شدن آب و از بین رفتن لارو یا نوزادان ماهیان به ویژه خاویار شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران، اظهارداشت: درسال گذشته میزان زیادی ماهیان نوزاد به رودخانه کلاردشت برای راهیابی به دریای خزر رها سازی شد اما متأسفانه به علت گل آلود بودن آب رودخانه تعدای کمی از بچه ماهی ها روانه دریای خزرشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه براساس اصل 44 قانون اساسی نهادهای دولتی باید بخش های خصوصی را برای اجرای برخی از طرح ها به کار گیرند، افزود: تواگذاری بخشی از طرح ها و پروژه ها به بخش خصوصی بسیار عملکرد صحیح و کارشناسانه ای است اما اینکه بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها چه تعهداتی می دهد بسیار حائز اهمیت است.

احمدی لاشکی،با انتقاد از اینکه مؤسسه جهاد نصر در اجرای پروژه های عمرانی با شکست مواجه شد،تصریح کرد: درمنطقه ی کمربندی بین نوشهر و چالوس،موسسه جهاد نصر بسیار معروف بود اما این موسسه نتوانست عملکرد قابل قبولی در اجرای پروژه های عمرانی داشته باشد.

بدهکاری جهاد نصر به پیمانکاران

وی ادامه داد: این موسسه برای اجرای طرح های عمرانی در مازندران مجبور به واگذاری سهام خود به شرکت مازیران شد اما پس از چندی این شرکت هم با شکست مواجه شد و در حال حاضر هم بسیاری از کارگران و پیمانکاران معترض و طلبکار از موسسه جهاد نصر هستند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس، تصریح کرد: اکنون هم جهاد نصر با نصب چند پل در منطقه چالوس با شکست مواجه شده به همین جهت مؤسسه جهاد نصر به هیچ وجه از صلاحیت کافی برای اجرای طرح های بزرگ عمرانی برخوردار نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم،با تأکید بر اینکه مؤسسه جهاد نصر شبه دولتی است و جزء بخش خصوصی محسوب نمی‌شود، اظهارداشت: جهاد نصر تا به امروز آن طور که باید و شاید در اجرای پروژه های عمرانی موفق عمل نکرده به همین جهت سازمان شیلات کشور چگونه و براساس چه محاسبه ای  طرح های بزرگ آبزی پروری و صید و صیادی را به این موسسه واگذار کرده است؟

 تضعیف صد در صدی صنعت شیلات

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران،با تأکیدبراینکه به طور حتم مشکلات صنعت شیلات با این واگذاری چند برابر خواهد شد،افزود بخش شبه دولتی ضمانت و تعهدی در اجرای طرح ها نمی دهد به همین جهت احتمال دوباره کاری در خصوص پس گرفتن سهام شیلات از موسسه جهاد نصر بسار زیاد است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس،با بیان اینکه اقتصاد کشور با فعالیت بخش های خصوصی می تواند متحول شود، تصریح کرد: بخش خصوصی علاوه بر بهره گیری از کارشناسان متخصص در اجرای طرح ها،همراه با ضمانت و تعهد است به همین جهت باید مدیرانی وارد بخش شیلات شوند که تعهدی در خصوص اجرای طرح های آبزی پروری دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،در پاسخ به این سوال که مگر دولت درخصوص واگذاری سهام به سایر شرکت ها اطلاعاتی کسب نمی کند؟ چرا باوجود پرونده ناموفق موسسه جهاد نصر در اجرای پروژه های عمرانی بین سازمان شیلات و جهاد نصر تفاهم نامه ای منعقد شد؟ گفت: دولت باید پاسخگوی این عملکرد غیر کارشناسانه باشد و به طور حتم این موضوع را در اسرع وقت برای بررسی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مطرح خواهم کرد.

کد خبر 27670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =