وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تامین مواد غذایی به اهرمی برای فشار آوردن بر کشورهای دیگر در مناسبات بین المللی تبدیل شده و توسعه کشاورزی یکی از کارآمدترین روش ها برای مقابله با فقر در کشورهای جهان سوم است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی دام ، طیور،آبزیان و صنایع وابسته در کیش گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی بستر مناسبی برای توسعه روابط کشورها ، تبادل اطلاعات علمی و تجربه متخصصان و گسترش همکاری کشورهای دنیاست .

وی افزود: امنیت غذایی یکی از مهمترین محورهای رشد و توسعه و سلامت کشورهاست و همه افراد جامعه باید به غذای سالم و کافی دسترسی داشته باشند.
حجتی گفت: مهمترین رسالت بخش کشاورزی تامین نیازهای غذایی و زمینه سازی برای افزایش سهم پروتئین حیوانی در سبد غذایی همه خانوارها با تاکید بر قشرهای آسیب پذیر است.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر تامین مواد غذایی به اهرمی برای فشار آوردن بر کشورهای دیگر در مناسبات بین المللی تبدیل شده و توسعه کشاورزی یکی از کارآمدترین روش ها برای مقابله با فقر در کشورهای جهان سوم است.
وی برقراری امنیت سرمایه گذاری در بخش دام و طیور و آبزیان، بهبود کیفیت تولیدات دامی، افزایش بهره وری منابع دامی، افزایش سطح دانش تولیدکنندگان و خودکفایی در محصولات دامی را از مهمترین اهداف بلندمدت بخش کشاورزی برشمرد.
وزیر جهادکشاورزی در خصوص فعالیت های آبزی پروری و شیلاتی نیزگفت: تولید محصولات شیلاتی علاوه بر تامین نیازهای پروتئینی در سودآوری اقتصادی مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق ساحلی نقش موثری دارد.
در این نمایشگاه بیش از 225 شرکت داخلی و 66 شرکت خارجی در زمینه های ، صنایع دامپروری، مرغداری و دام و طیور جدید ترین توانمندی های خود را عرضه کرده اند .
هلند، اتریش، فرانسه، آمریکا، آلمان، بلژیک، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، اکراین، چین، کانادا و ترکیه از جمله کشورهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.
این نمایشگاه تا سوم اسفند از ساعت 17 تا 22 برای بازدید علاقه مندان دایر است .

کد خبر 27684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =