دبیر انجمن برنج از شناسنامه‌دار شدن محموله‌های وارداتی برنج از سال آینده خبر داد و گفت: برندسازی برنج ایرانی طرحی است که برای جلوگیری از تقلب و حفظ جایگاه تولید ملی پیشنهاد شده و از سال‌ آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: پس از مطرح شدن آلوده بودن برنج‌های موجود در بازار و اظهارات نادرست درباره ایرانی بودن آن‌ها، موضوع تقلب در عرضه برنج‌های وارداتی آلوده در کیسه‌های برنج ایرانی تایید شد و در یکی از کمیسیون‌های وزارت بهداشت با حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، انجمن برنج و وزارت جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری درباره این مساله در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس نتیجه این جلسه برای جلوگیری از عرضه برنج‌های آلوده تقلبی به نام "برنج ایرانی"، برندسازی برنج‌های موجود در بازار ایران را با کد رهگیری در دستور کار می‌گیرد.

برنج‌های وارداتی شناسنامه‌دار می‌شوند

دبیر انجمن برنج اعلام کرد: تصمیم‌ بر آن شد که از ابتدای سال آینده هر محموله برنج وارداتی با کد رهگیری و برند مشخص به کشور وارد و در بازار عرضه شود. از سوی دیگر نیز درصدد هستیم تا از سال آینده و پس از شناسنامه‌دار شدن برنج وارداتی همه برنج‌های تولید شده ایرانی را از مبدأ کارخانه‌های شالیکوبی شناسنامه‌دار کنیم.

علیزاده شایق ادامه داد: در صورت برندسازی و شناسنامه‌دار کردن برنج تولید شده داخلی، اگر برنج ایرانی به صورت موردی آلوده بود هر یک از کارخانه‌های شالیکوبی به عنوان صاحب برند تولیدکننده و عرضه‌کننده محصول خود پاسخگو و مدافع حقوق خودشان باشند و آلوده بودن یک نوع برنج در منطقه خاص به نام همه برنج‌های ایرانی و تولید ملی تمام نشود.

کد خبر 27701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =