نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تقاضاکنندگان تحقیق و تفحص از سبد کالا عصر امروز با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ دارند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حدود دو هفته پیش تقاضای انجام تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نحوه تامین و تخصیص سبد کالا را تقدیم هیات رییسه مجلس کردند.

طرح تحقیق و تفحص از سبد کالا 32 امضا دارد که چگونگی انتخاب اقلام سبد کالا و علت عدم انتخاب برنج ایرانی در این سبد از مهم‌ترین محورهای این طرح است.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با تایید این خبر اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت درباره سبد کالا تقدیم هیات ییسه شد، اما هیات رییسه خواست تا قبل از به جریان افتادن آن، تقاضاکنندگان تحقیق و تفحص با وزیر صنعت جلسه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: این جلسه قرار بود ظهر دیروز برگزار شود اما به دلایلی لغو و به عصر امروز موکول شد. لذا نمایندگان تقاضاکننده تحقیق و تفحص عصر امروز با وزیر صنعت جلسه خواهند داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کمال علیپور، ایرج ندیمی، احمدعلی مقیمی، نادر قاضی‌پور، علی طاهری، مهرداد بذرپاش، سیدناصر موسوی لارگانی، زهره طبیب‌زاده، لاله افتخاری، شهلا میرگلوبیات، نیازآذری، سکینه عمرانی، عزت‌الله یوسفیان ملا، سیدهادی حسینی،‌ بهرام بیرانوند، محبی، شجاعی‌کیاسری، مقداد نجف‌نژاد،‌ رضایی‌کوچی، رحیم نوروزی، منصور آرامی، جباری، مشهدی لنگه، شریعت‌نژاد، افضلی‌فرد، قاسم جعفری، حاجی، رضا صابری، فاطمه آلیا، محسن صرامی از جمله امضاکنندگان طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت در ارائه سبد کالا است.

متن کامل طرح تحقیق و تفحص از سبد کالا

بسمه تعالی
احتراما با توجه به اینکه مایحتاج معیشتی روزمره مردم جدا از تعدادی اقلام سبد کالای مربوطه باشد، انتخاب بعضی از اقلام غیرضرور بوده است. از طرفی دیگر با توجه به اینکه مسئولیت فرد فرد هر ایرانی اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از سرمایه ایرانی و تولید داخلی و ترغیب کشاورزان عزیز نسبت به افزایش کاشت محصولات استراتژیک از جمله برنج، انتظار همگان بر این است که به‌ویژه در حوزه تخصصی وزارت مربوطه از کالاهای ایرانی استفاده شود.

عدم استفاده از تولیدات داخل با توجه به مهیا بودن ظرفیت داخل، استفاده از برنج و اقلام خارجی، عدم حمایت از تولیدات داخلی را دربر خواهد داشت و کشاورزان زحمتکش را مأیوس خواهد کرد.

سوالات اصلی تحقیق و تفحص

1- چگونگی انتخاب اقلام سبد کالا
2- علت عدم انتخاب برنج ایرانی در سبد کالا

سوالات فرعی

1- عدم استقبال وزارت متبوع از تولیدات داخل در سبد کالا
2- عدم حمایت از محصولات داخلی
3- علت عدم ذخیره مرکبات جهت ایام نوروز
4- عدم شمول کارگران تامین اجتماعی و کشاورزان در طرح خصوصاً روستاییان و اقشار مختلف و معلولان

کد خبر 27769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =